IBXL

dIn BruXelLes

India – Rajahstan

De la Taj Mahal (despre care nu o sa scriu multe detalii, insa e ceva maret) am continuat excursia in tinutul regilor.

Am ajuns pe la amiaza la un parc natural, rezervatie de pasari. Dupa o noapte intr-un hotel cam de cocos in Agra, eram pregatiti pentru acelasi lucru si in Bharatpur. Aici, in schimb, la Sunbird (a se nota), a fost cea mai faina cazare de care am avut parte. Un bungalow decorat cu foarte mult bun gust intr-o gradina cu bananieri si flori, plus un restaurant bun bun…

Ne-am plimbat in rezervatia naturala pe apus, vreo 3 ore, intr-o ricsa cu bicicleta sau cu piciorul. Ne-a acompaniat un nene zoolog care ne explica de pasarile pe care le vedeam: “asta e pasarea cu cioc rosu si pene negre”, “asta e pasarea minune: cand zboara e alba, cand sta e maro”… A fost util sa il avem, cand m-am entuziasmat ca am vazut o antilopa, mi-a zis ca e o vaca – in apararea mea, era departe.

IMG_1494

In parcul respectivi vin pasari din mai toata lumea cand migreaza: din sudul Indiei, din Siberia, din China, din Europa… Cel mai mult mi-a placut Kingfisher, o pasare albastra cu cioc rosu, foarte populara in India (e si o marca de bere – ca Ursusu la noi). Am vazut si pauni, egrete, papagali, lopatari, berze roz si altele. Si nu am avut deloc impresia de o gradina zoologica. In plus pe lacul mare am prins un apus de soare cum cred ca doar in Delta o sa mai am ocazia.

IMG_1532

De la Bharatpur am continuat spre Rathambore, o rezervatie mare cu tot soiul de vietati si mai ales tigri. Drumul de cinci ore a fost doar prin sate foarte colorate, mai curate decat in jurul lui Delhi si foarte prietenoase cu aparatul foto: camile, piatra rosie, piete aglomerate, vaci, caini, maimute, oameni care imping carturile cu banane, copii peste tot, femei care duc pe cap lemne ori alte cele… Toate sub un soare bland.

IMG_1610

Maine vedem tigri, inchallah… Sau cel putin ne dam cu jeepul prin jungla si facem poze la caprioare.

Single Post Navigation

Leave a Reply

