IBXL

dIn BruXelLes

Lyon si Annecy

Ne-am intors din unul dintre cele mai frumoase locuri pe care le voi vedea vreodata: lacul Annecy, in Franta – Haute Savoie.
Ideea era sa coboram in Franta, cu trecere prin Lyon si sa mergem poate la mare. Apoi am auzit ca sunt niste lacuri frumoase spre Elvetia si la sfaturile cunoscatorilor am ales Annecy. Dupa un drum de 7 ore care a trecut extrem de rapid, multumita regulatorului de viteza si a celor 600 de kilometri de autostrada, am ajuns in Lyon, la Franck, si impreuna cu Luminita, ne-am plimbat prin partile frumoase ale orasului.

Vieux Lyon

Am pus pozele aici (colectie de poze cu ferestrele orasului) si aici.
Eu am revenit in Lyon dupa exact doi ani de la prima vizita.

Centrul Lyonului are ceva special fata de clasicele strazi pavate din centrul oricarui oras mare european. Culorile sunt mai calde, mai din sud, aparatul foto oboseste usor in locuri din astea. Trecand unul din cele doua fluvii care strabat orasul ajungem la Croix Rousse, un cartier mai elitist (nu prin aspect) cu o atmosfera altfel. Galerii de arta, baruri faine, multi tineri, totul urca spre culmea unui deal de pe care se vede orasul. Multi tineri, miros de tei…

A doua zi am plecat spre Annecy, la vreo 150 de kilometri de Lyon, la est, spre Elvetia.Eu am condus si era mare mare tentatia sa ma las furat de peisaj. Ultimii kilometri se faceau de-a lungul lacului, de o culoare ireala. Ba exista chiar un cuvant pentru asta : turcoaz. Ne-am cazat intr-o cabanuta foarte ok, intr-un camping aproape de lac. Dupa ce ne-am cazat, am facut o tura de 4 ore cu bicicletele pe o pista special amenajata de-a lungul lacului. Am pus poze aici. La dus, ne-am bronzat tractoriceste pe un soare foarte binevenit. La intors, o ploaie de-aia de vara care ridica aburi de pe pamantul fierbinte. Aproape ca nici n-am simtit stropii mari care ne-au lipit hainele de piele… A fost foarte fain! Seara, gratar si ni s-au mai alaturat niste prieteni de-ai lui Franck, un cuplu foarte simpatic de localnici, de peste lac 🙂

Sambata am luat-o in sus pe munte. Un mic traseu printr-o padure (se putea face cu adidasii, insa totusi, trebuia sa te tii de diferitele garduri amenajate) care ducea la doua cascade mari si destul de spectaculoase. De-acolo am continuat sa urcam spre un punct de unde se vedea tot lacul (20 de kilometri), in niste privelisti de nu iti venea sa crezi. Vorba lui Franck, cu siguranta am facut aceeasi poza de 200 de ori, insa de fiecare data ti se parea un unghi si mai bun decat celelalte dinainte. De o parte munti (o parte a Alpilor), de cealalta parte lacul, pajisti cu vacute care rumega stand in fund, cliseul acela de pe ciocolatele elvetiene.

In final am urcat spre locul de unde se sare cu parapanta. Cerul era senin perfect, asa ca o gramada de amatori de parapanta… Am pus poze aici.

Seara am mers in orasul Annecy – Le vieux. Adica orasul vechi, care as indrazni sa zic ca bate chiar Bruges-ul (pentru cunoscatori). Am ajuns in oras lasand masina langa oras si plimbandu-ne pe malul lacului. Canale (cu apa limpede) si poduri o gramada, casele in stil (banuiesc) elvetian – nemtesc, solide, strambe, cu lipsa de precizie (autentic prezervata) de pe vremuri. Poze, aici. Plimbarea ne-a fost scurtata de un nor cenusiu care ne indemna undeva inauntru. Si-am mancat cea mai buna… dar nu vreau sa ma dau mare 🙂

Recomand cu cea mai mare incredere locurile astea. La 2 ore de Lyon, la o ora de Geneva, Annecy candideaza pentru Jocurile Olimpice de iarna din 2018. Si probabil o sa se strice cu aceasta ocazie. Asa ca e de vazut inainte, zic 🙂 Noi o sa ne intoarcem la anul, insa o sa stam mai mult.

Single Post Navigation

2 thoughts on “Lyon si Annecy

  1. dana on said:

    Excelent, nu ar fi o idee rea pt la anul!!!

  2. Brutus on said:

    S-ar putea sa fie o idee chiar buna pentru vara asta… jumatatea a 2a de concediu… Ce faceti la sf lui august dupa nunta? 🙂

Leave a Reply

