IBXL

dIn BruXelLes

Despre social media si ziduri manjite

Acum vreun an jumate descopeream Facebooku si ziceam ca-i un hi5 cu gardul vopsit. Imi cer scuze lu’ Mark pentru ceea ce am zis. Facebooku e o treaba desteapta, daca-i folosita decent. Si nu vorbesc aici despre profit, ci despre user-experience.

In schimb zidul meu e umplut cu iutuburi si cine a devenit prieten cu cine. Am refuzat complet orice joc si cauza.

Si deci din toti 360 de prieteni (despre care pot sa zic ca pe 90% ii cunosc personal si cu restul de 10% m-am intersectat cu o ocazie sau alta), o foarte mica parte isi picteaza wall-ul cu treburi personale si interesante. Si nu, nu vreau sa stiu unde e fiecare (4sq). Ci mi-ar placea sa rasfoiesc zidul si sa nu vad un playlist.

De aceea am inceput sa prefer mai mult twitterul. Numai ca pe ala il am ca sa urmaresc oameni cu care in mod normal nu am cum sa comunic cu ‘ba, frate’. @andimoisescu, @bogdanserban, @dalaiLama, @TheEllenShow, @PiersMorgan, @richardquest, @richardbranson. Si altii. Si tocmai pentru ca e mai putin permisiv si minimal, il gasesc mult mai interesant decat facebookul, desi comparatia nu e facuta de la egal la egal.

De la conferinta despre Social Media din Londra, am aflat din gura unui participant ca balanta inclina tare de tot ca si crestere spre utilizatorii de Twitter. Si daca americanii au aflat cum functioneaza, in curand si europenii vor pune punctul pe twit. Ca din pacate asa se intampla. Valul pleaca din San Francisco si pe la noi ajunge un pic mai tarziu.

Imi aduc aminte cand eram in America (2006) plecat cu Work&Travel, auzeam atunci de un Facebook care intra incet incet pe sub pielea omului. Ori noi (si ma refer cred si la tine, cititorule), cred ca am auzit cu adevarat de el in 2010.

Deci cat de curand o curatenie de Paste pe Zidul, dam jos posterele care nu convin. Si ciripesc cu spor la @cschiopu.

Single Post Navigation

Leave a Reply

