IBXL

dIn BruXelLes

Andrei Paris – Bruxelles

Sunt ragusit si nu de la raceala.
A trecut Andrei in weekend pe la noi. El face de la Paris la Bruxelles cat faceam cu personalu’ de la Brasov la Fagaras. Tehnologie avansata, dom’ne, si scumpa pe masura, dar no, cate-o aroganta din cand in cand, vorba lu mesteru mai sus amintit, ne permitem…

Ne-am plimbat prin ploaie ca trei indragostiti (futu-i mama ei de vreme), ne-am pozat cu Grand Place, Bursa si pisaciosu si cu steagul Romaniei, la Parlament; ne-am baut la Saint Gery (obligatoriu cu toti vizitatorii – e baru ala mare mare, cu pian, fosta gara de tramvai)…

Seara, cu o mana de prieteni am facut o masa romaneasca (ciorba de vacuta, cartofi frantuzesti cu chiftele marinate si crema de zahar ars), maiestrita a-ntaia de Iulia. Da’ si noi am contribuit, Andrei a ras cartofii si ouale pentru cartofi fr, iar eu am framantat la pasta de chiftele (cu mana, pentru cei care stiu bancu). A fost fain, in plus le-am aratat si prietenilor nostrii straini portiuni de la nunta noastra. Si le-a placut mult trambalaul mire-nasi-mireasa in muzica de saxofon si acordeon. (cu ocazia asta mi-am reamintit ca am uitat sa trimit un pachet in Suedia. Vi-l dau in RO. Promit!! )

Duminica dimineata aveam ceva de cumparat din piata unde se gasesc romani, asa ca l-am tarat pe turist prin tigania de la Clemenceau si se pare ca a fost highlightul excursiei. Nu imi amintesc daca am mai scris de locul asta: intr-o piata mare exista doua – trei dughene unde se vand produse romanesti (mult parizer, carnati etc.), tigari fara timbru, in sunet de mici si miros de manele. As putea sa fiu gigea si sa zic ca e o imagine suprarealista in capitala europei. De fapt e ce e, oricum zona nu e tocmai Champs Elysees. Bon, deci i-a placut mult lu’ Andrei sa vada atata romanism dintr-una. 🙂

Duminica am vizitat cartierul rosu (sau strada cu vitrine si femei in ele) si AutoWorld (un muzeu de masini vechi, incepand de prin 1910 pana incoace…) Chiar si pentru un nepasionat de masini a fost extrem de interesant. De fapt, imi plac mult masinile vechi. Si am vazut din cele mai vechi, din alea ce semanau cu trasuri cu volan, pana la primele Renault, Citroen, vestitul model T de la Ford… Am aflat ca pe Citroen in chema André si pe Porsche in chema Ferdinand (care este si designerul celebrei broscute – beetle in engleza, mamaruta in franceza)…

Multumesc public lu’ Andrei pentru vizita! La mai multe, vecine!

Single Post Navigation

Leave a Reply

