IBXL

dIn BruXelLes

Tu ce mai citesti?

La ultima vizita in Ro, am stat in metrou langa doi tineri care s-au dat jos, ca si mine, la Grozavesti.
Mi-a placut de ei, o fata si un baiat, aveau un aer de studenti-prospatura… De ce mi-au ramas in cap? Pentru ca el la un moment dat o intreaba pe ea: “Tu ce mai citesti?”

Intrebarea a curs asa de natural ca “Tu ce mai gatesti?” sau “Bei cafea sau ceai?”. Si mi-am dat seama ca, desi nu duc lipsa de raspuns, nu am multi prieteni care sa ma intrebe ce mai citesc. Ba chiar multi din cei de aici ma intreaba la ce ma mai uit la televizor. Raspunsul e dezamagitor pentru majoritatea.

Am inceput ieri o carte ce se anunta buna: Dan Roam “Pe spatele servetelului”, insa o citesc in franceza si deci se numeste “Convaincre en deux coup de crayon”. E o carte de problem-solving prin desene, care am vazut ca in Romania a aparut la editura Publica si mi-a placut cam tot ce au publicat ei. E prima carte in franceza pe care sper sa o si termin; am mai inceput Toamna patriarhului de Garcia Marquez si m-am oprit la a doua pagina din cauza limbajului bogat in cuvinte necunoscute.
In acelasi timp planuiesc sa avansez si cu “Les hommes qui n’aiment pas les femmes” de suedezul Larsson, pe care la fel, am amanat-o in romana ca sa o apuc in franceza. Si asa ca m-am ales cu doua si jonglez in functie de dispozitie.

Mi-a placut sa vad, tot in Romania, ca lumea are biblioteci intregi gratie “Adevarul” si-alte ziare. E o strategie extrem de buna ca ziarul sa se vanda, pe baza oamenilor care inca mai recunosc valoarea unei carti. Daca vor fi si citite acele carti (pentru ca apar cu o frecventa imposibil de urmarit) este alta problema, insa regret ca in Belgia ziarele nu au astfel de initiative, poate singurul mod in care jurnalismul isi manifesta si rolul educativ.

Single Post Navigation

2 thoughts on “Tu ce mai citesti?

  1. simona on said:

    Eu m-am intors la o dragoste mai veche, la Eliade. Tocmai ce am terminat “Noaptea de sanziene”. E o lectura mai greoaie la inceput, dar pana la urma te prinde si nu vrei sa o mai lasi din mana.
    In general cand dau peste un autor care-mi place tind sa citesc tot ce a scris. Anul asta au fost vizati Radu Tudoran si Mircea Eliade.
    Chiar acum am o fituica in fata mea pe care mi-am notat acum cateva saptamani, ce carti mai vreau sa mai citesc.

    Spor la citit!!!

  2. ma super eneveaza ca Visual Bookshelf nu mai interactioneaza cu profilul meu de facebook, ca imi placea sa am afisate cartile pe care le citesc, si imi placea sa ma si uit la oameni sa vad ce citesc.
    Citesc destul de mult si variat in general (anul asta incerc sa-mi realizez norma de 50 de carti), dar pentru ca ai intrebat asa de frumos, trebuie sa raspund. Momentan citesc Woody Allen- Proza Completa.Destul de ciudata scrierea aceastui regizor si nu stiu daca o sa reusesc sa termin cartea, dar super diferit (si deci interesant) de tot ce-am citit pana acum.

Leave a Reply

