IBXL

dIn BruXelLes

Si tu ce-ai facut in weekend?

Un weekend cum nu am mai avut de mult.
Am inceput vineri seara cu un film dupa alt film. Am vazut un film artistic excelent “Io sono l’amore”, premiat la Toronto, Berlin si cu Oscar pentru actrita principala. Nu spun despre el decat ca atunci cand a aparut genericul de film, nimeni din sala plina nu s-a miscat nici macar cu o respiratie. Daca il puteti vedea, nu stati pe ganduri. E un film artistic punct. Apoi am vazut un film asa si asa (trebuia sa fii plecat acasa dupa primul), “Le bruit de glaçons”, comedie neagra frantuzeasca despre intalnirea unui om cu cancerul lui. O idee tare, actori francezi bine cotati, insa nu prea a fost de ajuns…
Sambata am participat la o petrecere data de Daniel, un coleg de la cursul de franceza al Iuliei, cu povesti, dansuri, plimbari si jocuri faine. Mai mult de trei sferturi din oameni de la petrecere vorbeau spaniola si veneau din America Latina. Foarte faini oameni si ma bucur mult ca am ajuns sa ii cunosc. Sirul aniversarilor prietenilor din Ro se continua aici cu aniversarile oamenilor astora de care vorbesc. Vinerea viitoare merg la salsa…
Petrecerea a fost intr-o “casa de la tara”. Adica o casa in padure, pe un domeniu ce a apartinut odata unui mare baron… Desi e toamna aici totul e verde crud. Ne-am plimbat un pic in recunoastere si ma simteam ca sunt la munte, intr-o plimbare prin padure. Eram la 20 de km de Bruxelles si paream la 2000 de metri altitudine. Am invatat un joc fain de tot, “Le Loup Garou”, adica varcolacul, un joc de roluri de jucat acolo unde sunt 10 oameni… Desi sambata a fost “Noapte alba in Bruxelles” cu o tona de evenimente din care si eu incercuisem vreo doua-trei, am ajuns acasa mult prea tarziu ca sa mai vedem si cu ce se mananca noaptea alba.
Duminica a fost o zi atat de frumoasa, incat am tras asa o linie peste lista cu lucruri de facut, am tras pantalonii scurti si am plecat pe strazi ca turistii… Eu cu Iulia. La un moment dat ne ratacisem la metrou, cineva ne-a ajutat si la sfarsit ne-a intrebat “dar de unde sunteti”. Raspunsul a fost sec. “A, dar noi stam aici, in Bruxelles, dar nu gaseam iesirea buna ca nu am mai fost pe aici” 🙂
Weekend fain, si incarcat la fel ca si cele ce o sa urmeze. Ca vorba aia, lunea daca nu esti obosit inseamna ca weekendul a trecut degeaba.
PS: Incep sa il citesc pe Stieg Larsson in franceza. O sa fie o premiera, promit sa curentez cu noutati intr-un post urmator.

Single Post Navigation

8 thoughts on “Si tu ce-ai facut in weekend?

  1. Frumos weekend! Simteam nevoia sa raspund si eu pentru ca am avut un weekedn foarte placut! Eu am inceput de joi seara cu un film la cinema “Wall Street”, foarte interesant…vineri o seara in 2 🙂 sambata concerte la Ursus Cluj Fest iar azi…calarie de agrement! te las sa citesti la mine pe blog 😉

    O saptamana usoara!

  2. Brutus on said:

    Eu am racit cobza si am gatit mult 🙂 (am iesit si noi, dar putin)

    Tare faza cu ratacitul… tin minte ca si eu m-am ratacit la metrou la Dristor pe la primele mele intalniri cu Vali :)) Pentru mine Dristor avea doar o iesire si nici pe aia nu o nimerisem :))

    • simona on said:

      Eu ma bucur ca nu am răcit şi in acelaşi timp sunt surprinsă ca am reuşit aceasta performanţă. În schimb, l-am găsit pe Cantemir foarte mucos, că vorba aia cine se lăuda ca sta în tricou afară, când eu degeram la munte :)).

  3. how are you!This was a really marvelous subject!
    I come from itlay, I was luck to look for your subject in google
    Also I learn a lot in your blog really thanks very much i will come later

  4. Brutus on said:

    Noi ne-am apucat de filme franceze de cinemateca si tu te apuci de literatura suedeza… hmmm 🙂

    • Cristi on said:

      🙂 La ce filme va uitati? Vreau sa iti zic ca e un val de filme noi europene (in principal frantuzesti) pe aici la cinema. E si unu belgian, foarte bine cotat, care o sa reprezinte Belgia (dupa 20 de ani) la Oscar: Illegal.

      • Brutus on said:

        Incerc sa dau si eu de Illegal.

        Noi am inceput cu doua filme de-ale lui Claire Denis – Beau travail si Vendredi soir. Ne-au placut.

        Dar nu sunt pentru cineva care vrea sa isi exerseze si franceza. Din ambele filme nu stiu daca aduni 30 min de dialog :)) Le recomand, dar nu cand sunteti obositi tare 😀

  5. Pingback: Recolta bogata, toamna asta, la cinema « IBXL

Leave a Reply

