IBXL

dIn BruXelLes

O banala plimbare cu tramvaiul

Cum mergea el, tramvaiul, asa, vad o doamna plimbandu-se pe trotoar, cu fusta scurta si umbrela (picura). Ma intorc, cand tramvaiul trece, ca sa ii vad fata. Era un domn, 50 de ani, chel, imbracat in femeie. Schizo probabil, ma rog, nu am fost singurul care s-a intors si imi permit sa spun ca avea niste picioare cel putin epilate. Asta ca fapt divers…
Am ajuns pe la Saint Gilles, unde trebuie sa ma dau jos, intra dom’ne miros de peste prajit in tramvai. Era o piata cu vechituri + barbecue organizata asa, ad-hoc in fata primariei. Nu era in scopul vizitei dar m-am abatut din drum sa vad “ce se da”.
Brocante
Era extrem de agreabil, un soare puternic dupa o ploaie de vara, asa ca pe la 4 dupa amiaza… Nimicuri de toate felurile la preturi intime. 5 carti la 1 euro, discuri de vinil cu muzica din cele mai vechi (da’ bune), bijuterii, haine… Eu mi-am achizitionat un soi de bluza de trening de la o doamna care tocmai se pregatea sa stranga. O intreb cat costa… Ea se intoarce la sotul ei (o familie tanara) si zice pe franceza “Auzi, ca-i a ta, cu cat o dai?” Iar el, scarpinandu-se in barba: “1 euro”. Ok, s-a facut.
Lume frumoasa se foia printre nimicurile vechi. Imi place mult sa vizitez brocantele (pietele de vechituri). Nu le caut neaparat, insa cand le gasesc, pierd cu placere vremea chiar si fara sa iau ceva. Cei ce vand sunt adesea oamenii care le-au posedat. Si nu le vand pentru a-si spori venitul (imi vine greu sa cred, la ce preturi surprinzator de mici am vazut). In plus, cei ce cumpara nu sunt, surprinzator, oameni care cauta ieftinituri. Vezi oameni “spalati”, iesiti la o vorba si o portie de soare. Lumea e voioasa si chiar am auzit salutul “Bonne brocante!”, in loc de la revedere.

Am recitit ce am scris si nu cred ca reusesc sa redau simplitatea cu care un drum cu tramvaiul mi-a dat o energie asa buna. Poate mai conteaza si ce muzica aveam in urechi, poate e si lumina care cadea cum trebuie, insa nu o data Bruxelles-ul mi-a oferit surprize atat de bucuros primite pentru un drum plictisitor cu tramvaiul.

Single Post Navigation

Leave a Reply

