IBXL

dIn BruXelLes

Kapitalism – venit – vazut – placut – plecat

Ziceam in postul trecut ca de-abia astept sa vad un anume film documentar. Ca dovada ca social media functioneaza, imediat cum am postat pe Facebook aceasta dorinta, am primit oferta sub forma de download de la Vlad, baiat de treaba, care a facut aceasta fapta buna, in sfantul post al Ramadanului.

Adica am pus mana pe film, Kapitalism – reteta noastra secreta, filmat de pe Arte TV si dublat in franceza. Biografie a primilor milionari dintre bastanii actuali ai Romaniei, filmul e un documentar, pan la urma. Vreau doar sa zic ca e singura ipostaza in care Dan Diaconescu mi-a parut Baiat Dastept si extrem de inteligent: “In Romania, dupa Revolutie, majoritatea oamenilor asteptau ca faptele de coruptie sa fie pedepsite. Dupa ce au vazut ca nu se intampla nimic, au inceput sa regrete ca nu au dat si ei tunuri. (…) Acum exista mai multe categorii de oameni in Romania… cei care s-au razvratit impotriva faptelor de coruptie si si-au vazut incercarile esuate au cam plecat din tara. Exista vo 4 milioane de asemenea oameni. Acum in tara au ramas cei care o duc bine, cei care se uita la televizor si cei care sunt atat de saraci incat n-au nici macar cu ce sa isi plateasca plecarea in strainatate.” Citatul este aproximativ, dar cuprinde esenta…
Mi s-a parut brutal de bine rezumat.

Asadar daca va intersecteaza istoria primelor milioane ale lui Patriciu, Becali, George Padure, Dan Diaconescu (si inca vreo doi…) va invit mai intai sa va uitati la film si apoi sa plecati din tara.

POST EDIT: Imi dau seama ca din cei 10 cititori fideli, vo 6-7 deja sunt plecati. Deci indemnul e aproape singular… Da’ nu dau nume…

Single Post Navigation

11 thoughts on “Kapitalism – venit – vazut – placut – plecat

  1. Brutus on said:

    Ar mai fi o categorie pe care as adauga-o, dar as supara niste tovarasi care ne citesc, asa ca mai bine lasa 😀

    Ma bucur ca pot sa ma uit spre tara aia ca la un film de comedie… neagra 🙂

    • Cristi on said:

      Am bagat un post-edit, ca mi-am dat seama ca dau sfaturi de emigrare in aer… Mai toata lumea a plecat.

      • noshoch on said:

        Stiu ca mai toata lumea a plecat si mai sunt care vor sa plece.

        Un lucru insa nu inteleg, de ce si tu si Andreia insistati atat de mult. Stiu motivele pentru care ati plecat, stiu cam toate motivele pentru care ar trebui sa plec si cu toate astea nu simt nici un impuls clar de a pleca. Faptul ca voi insitati atat de mult ma face si mai mult sa vreau sa raman si ma mai face sa ma gandesc ca inca nu v-ati desprins de tara chiar atat de mult pe cat credeti. Pierdeti prea mult timp si prea multa energie incercand sa ne convingeti si citind stiri despre Romania, in loc sa va bucurati de noua casa.

        Faptul ca voi ati facut aceasta alegere, nu inseamna ca asta ar fi si cea mai buna alegere pentru mine, plus ca deja ma enerveaza toate aluziile si criticile pe care le faceti amandoi.

        Nu raman in tara din patriotism, nici nu pot spune exact de ce raman, tot ce pot spune este ca tara asta asa cum e, cu foarte multe rele, cu saracie, cu urat, pentru mine reprezinta “acasa”.

        Si chiar daca voi pleca din tara, lucru pe care nu-l exclud, nu voi pleca pentru a-mi gasi o noua casa.

        Mai sunt multe lucruri pe care le-as spune dar poate o sa scriu un post pe blog intr-o zi.

        Bucurati-va de locul unde sunteti, de oamenii pe care-i cunoasteti, de experientele noi pe care le aveti si incetati sa mai credeti ca noi astia in Romania suntem niste oameni batuti de soarta si uitati de D-zeu.

        Am acceptat cu greu ca ati plecat, ar fi cazul sa acceptati si voi ca unii au ales sa ramana.

    • dana mili on said:

      Ma superi iar… “tara aia”????uff… esti fara speranta!

  2. dana mili on said:

    Hello?Eu inca am ramas :p … sau sunt atat de neinsemnata!!! :))
    Mi-ar placea sa vad filmul!

  3. c.g. on said:

    Reactii dupa o masa copioasa la care felul principal a fost fasolea…voi ramane un vesnic actor al acestei “comedii… negre” si in masura in care pot,o sa incerc sa ii mai schimb din culoare!

  4. Cristi on said:

    Simona, cred ca ma confunzi. Este PRIMA data cand dau in direct sfaturi pentru emigrare. Stiu ca Andreia defileaza cu tricouri antiRO. La mine nu e cazul. In ultima vreme am niste motive si credinte personale pentru care cred ca un roman se dezvolta mai bine in afara. Ca roman! Sper sa stingem conflictul (pe care n-am vrut sa-l creez) cat de curand cu o bere, cand o sa vin in ROMANIA in concediu. (BTW: sper sa gasesc lista cu manastirile de vazut pe care mi-ai trimis-o) Mai vorbim!

    Dana, cine zice ca esti neinsemnata?

    Of, sper ca n-am ranit pe nimeni cu o remarca absolut personala si care voia sa fie mai mult o parere din afara bulei, decat o porunca. Romania, te iubesc, dar vorba lu Catavencu, mai platonic asa!

  5. danaMili on said:

    Cristi e ok, am inteles mesajul tau, si pe Andreia o tolerez (e Andreia!!) :)) . Nu tin nici sa plec nici sa raman; Romania e tara parintilor mei si a stramosilor mei, tara in care am crescut, a traditiilor si a limbii pe care (cred) ca o vorbesc atat de bine, e una dintre cele mai frumoase tari pe care le-am vazut ; in fond si la urma urmei e tara mea si asta nu “trece” nici daca plec nici daca raman; insa prefer sa cred ca sunt un om si atat,care s-a dezvoltat deocamdata aici in Romania dar care se poate dezvolta (poate) si mai bine in afara (inca nu are de unde sti, ca nu prea a trait dincolo), pentru care granitele (sau considerentele geo-politice) nu reusesc sa stabileasca valori si principii morale, de viata cum se zice si care nu il definesc pe el ca individ; pentru mine omul e om si nu e roman, suedez, belgian etc.
    P.S.Cristi stai mai mult si la Cluj,macar pana pe luni , marti, e frumos sa sti, merita!

    • Cristi on said:

      Dana stiu ca e frumos insa sper doar sa ajung la Cluj! In afara de manastiri nu stiu ce o sa fac in vacanta (nu pentru ca n-am ce ci pentru ca ar fi prea multe de facut…) Insa o sa incerc sa ma vad cu maximum de lume posibila. Mi-e dor de multi!

  6. Brutus on said:

    Doamne!!! Ce aveti domne??? Ce s-a intamplat? Ce ati sarit asa??? Postul lui G a fost chiar ok si simplu, reply-ul meu la fel, de ce va atacati asa? Am fost cateva zile ocupata si nu am apucat sa “va citesc” si uite ce faceti :))) tztztz

    Pentru toata lumea, inca o data: nu mai am nicio treaba cu cine pleaca si cu cine ramane, e optiunea fiecaruia, dar asta nu ma impiedica sa nu las un comentariu pe blogul unui prieten!!! :)) Am terminat cu comparatiile si parerile pro si contra, patriotisme patetice si dezbateri despre Ro!!! Gata, pleaca cine POATE (si nu ma refer la chestii materiale), ramane cine are sufiecienta toleranta si chiar vrea sa stinga lumina! Simplu. PUNCT.

    Simona, stii foarte bine ca nu mai citesc/urmaresc nimic si chiar NU ma mai intereseaza. Tot ce aflu, aflu de la voi, parinti, soramea si sunt experientele lor prin care eu si ei deducem niste treburi. Nu ma mai intereseaza tara aia absolut deloc, ma repet, este doar un loc unde mi-au ramas niste oameni dragi si o destinatie de Craciun!

    Dana, ma distrezi mereu cand vine vorba de subiectul asta! Eu nu stiu de unde a venit faza cu “neinsemnata” cand tu stii bine cum sunt si cine sunt!!! O pun pe baza unei usoare enervari de moment 😀 care trece 😀 Iar referitor la “tara aia” asa a iesit gramatical, pe aici nu sunt asa formala, dar o sa am grija sa scriu “aceea” data viitoare :))) Nu a fost cu dispret, asa a iesit, crede-ma!

    c.g., fasolea este foarte buna si sanatoasa :))

    Cristi, sa te bucuri de manastiri, sunt o parte a Romaniei care merita vazuta si sper sa te vezi cu cati mai multi oameni dragi (de care si mie mi-e fff dor) si sa ii pupi pe toti inca o data de la mine 😀

    PEACE! :))

Leave a Reply

