IBXL

dIn BruXelLes

Sud-americanii nu au in plus doar trei litere si-o cratima

Aseara am fost la Inception – mult laudatul si asteptatul film al lui Nolan cu Di Caprio. Si m-am dus ca la pomul laudat, pentru ca la iesire sa ma uit pe bilet daca nu scrie “Satisfaction guarantee, we refund if it sucked!”
Inceputul mai ca m-a prins, frumoasa intriga, apoi am adormit de trei ori, in principal din cauza impletiturii (sau sa zic impleticelii) actiunii low-beat cu scenele cu impuscaturi orbesti. De ce are nevoie hollywoodul sa umple adevaratele scene care constituie povestea, cu niste explozii si briz-brizuri care erau spectaculoase in anii 90?
Ma rog, sunetul, grozav… L-am si vazut intr-o sala unde te intorceai ca sa vezi daca nu se trage de adevarat langa tine. Am fost 5 oameni si cam toti am plecat cu buza dezumflata, mai putin unul dintre noi care a apreciat filmul. Ma bucur pentru el. Insa mai mult, aveai la sfarsit impresia ca toata sala respira usurata ca s-a terminat agonia.
Poate eram eu obosit, ca era in jur de 11 noaptea cand a inceput, dar filmul mi-a lasat impresia unei fotografii neretusate, din care se poate taia mult pentru a obtine efectul dorit.

Si ca sa fie una rece, una calda, recomand “El secreto de sus ojos”. Am fost acum vreo doua saptamani, eram o mana de oameni in sala (filmului i s-a dus primul luciu), insa a fost un film plin si fara o secunda in plus. Este un film argentinian, premiat pe la festivaluri, in care un fost grefier, incearca sa elucideze o crima intamplata acum 25 de ani. E poate pasiunea mea pentru sud-americani, dar filmul e grozav ca si compozitie (se fumeaza mult in spatii inchise si se vorbeste cu doctor/doctora pt domn/doamna, asta doar ca sa il incadrati…) si cu un final de iti pare rau ca n-ai patru ochi ca sa ii casti mai tare. E primul film politist sud-american pe care il vad si da dom’ne, placut si recomandat!

Single Post Navigation

2 thoughts on “Sud-americanii nu au in plus doar trei litere si-o cratima

  1. simona on said:

    Comentariul imi suna foarte cunoscut, cam asa eram eu la “Shutter Island”, numai că eu băusem o cafea tare înainte de film şi nu puteam să adorm. Când s-a terminat filmul am mulţumit cerului ca am scăpat. Acum nu știu ce să fac, dar cred că nu o să ma grăbesc să-l vad :)).

  2. Brutus on said:

    Parca suntem nascuti in aceeasi zi :)))

Leave a Reply

