IBXL

dIn BruXelLes

Turisti la suedezi

Goteborg

Blondele suedezilor sunt multe. Ca in legenda.

Pe langa minimalismul acestei exprimari, vin si adaug ca am petrecut o minunata jumatate de saptamana in Goteborg la oamenii astia, care ne-au gazduit, plimbat, hranit (o gramada de bufete am pradat) cu pricepere 🙂 Ca doar sunt de-ai locului acum.
Am ajuns miercuri in Suedia, cu RyanAir-ul. Niciun element de semnalat pana acum, in ciuda faptului ca multi stramba din nas cand le zici ca zbori cu irlandezii. In plus, ei se lauda in revista, ca fiind compania europeana cu cele mai putine intarzieri, anulari si bagaje pierdute. In schimb era sa se intample o nefacuta: o particica din pasagerii cu care mai eram, nu voiau sa ajunga in Goteborg, ci in Riga, un pic mai jos… Din cauza ca au luat autobuzul gresit (probabil) si pentru ca la intrarea in avion nu li s-a verificat biletul (cu siguranta), oamenii s-au trezit cu centura pusa spre o alta destinatie. Ma rog, pana la urma toata lumea a ajuns unde trebuie…

Am avut o vreme bestiala, ne-am chiar bronzat (tractoriceste, ca turistii, cu lanturi, tricou si ochelari de soare…). Ne-am plimbat mult prin port (amandoi fiind atrasi de apa si de deschiderea ce ti-o da un port precum cel din poze). Am facut turul cu trenuletul si cu barca, unde am vazut ca desi nu este mare si foarte turistic, poti petrece o ora dand ture prin Goteborg cu salupa sau cu titicarul…
Am vazut locul (cladirea) de unde plecau imigrantii spre America (si ne-am amintit ca, in New York am vazut cladirea unde ajungeau si unde erau controlati cei ce ajungeau in America).
Si apropo de America, am avut flashbackuri similare vizitand Goteborgul, cu cladiri imense, mai degraba patratoase si strazi largi.

Mi-a placut mult gradina lor botanica, unde poti merge sa iti pui patura si sa faci o tabla… Se calca pe iarba si nu e nicio problema cu lucrul asta. Au multe parcuri si asta da impresia ca orasul respira si profita de zilele lungi din Nord. Nu mi-a placut regimul lor de taxare al alcoolului. Venit din tara unde berea se bea la pipeta de 300 ml, pentru ca are alcool cat un vin mai slab, in Suedia, berea e la 3 grade, pe stil american, ca Budweiseru. In oras, in plus, platesti un pret nordic (scump, tata, 7 euro pe 500 ml de Heineken slab …)

In afara alcoolului nu mi-a lasat impresia de tara scumpa (sau sa nu generalizez, sa spun oras…).
Inteleg de ce Andreia si Vali s-au indragostit de orasul asta. E curat, verde si cu biciclisti. In aer am simtit tot timpul briza ca de la mare si sunet de pescarusi (suportabil, chiar placut daca esti turist). E primul oras nesugrumat de masini pe care l-am vazut.

Nu am vazut totul, insa destul pentru a putea zice ca ne-a placut mult, mult mai mult decat ma asteptam …

Poze, bineinteles, aici.

Single Post Navigation

One thought on “Turisti la suedezi

  1. Brutus on said:

    Ce faina a fost vacanta voastra 🙂
    Ma bucur ca v-a placut pentru ca o sa mai veniti si e bine sa va placa orasul. Si data viitoare facem stoc cu alcool de la magazinul de alcool.

Leave a Reply

