IBXL

dIn BruXelLes

Cinema de Romania

Am in asteptare o lista maricica de filme romanesti pe care as vrea sa le vad. Aud ca “romanii nu au cum sa dea gres in filme”, americanii spun asta. Te gadila intr-un mod placut, ca roman.
Zilele trecute, la EuroNews, au dat in bucla un reportaj despre suita de realizatori romani de film. De la dl Lazarescu, trecand prin 4,3,2 si Eu cand vreau sa fluier… la A fost sau n-a fost si acum Felicia.
In colajul realizat de cei care au facut reportajul se arata ca filmele sunt mai degraba in culori palide (la figurat vorbind) cu privirea tot timpul spre trecut. Filmele spun povesti si se pare ca, pentru moment, povestea noastra e la timpul trecut. E trist, poate, dar se pare ca suntem, in limba lui Shakespeare “damn good at it”.
Apropo, poate sunt eu taran, dar voi ati auzit vreodata de filmele Letone, Croate, Lituaniene, Estoniene, Bulgare, Slovene, Slovace ori Elvetiene? Am prieteni connaiseurs si astept un raspuns. Cred ca romanii e bine sa inceapa sa fie si mandri de realizari. Cateodata poate mai tine si de foame.

Single Post Navigation

2 thoughts on “Cinema de Romania

  1. Brutus on said:

    In curand, ar trebui sa vezi pe o televiziune belgiana si un documentar romanesc, foarte bun 😀 Te tin la curent cand aflu si eu detaliile.

    Eu ma bucur pentru regizorii romani, nu e usor sa faci film in ro si imi doresc tot mai multi sa ajunga prin festivaluri mari. DAR pe mine, roman, infipt pentru o perioada in mizeria descrisa in cele mai multe din filmele cu succes, ma scarbesc, ma dezgusta, ma revolta (ma refer la poveste si nu la calitatea filmului)! Eu nu mai vreau sa vad povesti despre trecut, comunism sau sechelele comunismului atata timp cat in prezent tara aia are probleme muuult mai mari. Nu le-am vazut pe toate si din cate am inteles ultimele parca nu mai sunt asa axate pe comunism and stuff si asta e bine!

    Sunt romani mandri de realizarile astea, aia care inteleg si pentru care conteaza. Dar e un numar infim, nesemnificativ.

Leave a Reply

