IBXL

dIn BruXelLes

Am crescut. Mai crestem?

Disclaimer: Acesta este o postare exclusiv si exceptional melancolico-patriotica.

Citeam despre Noi, intr-una din zilele trecute, intr-o carte a unor suedezi, ce descriau emergenta unor popoare: “ei inca simt foamea, ei o sa vina spre vest si nu o sa zica te rog“. Vorbeau despre popoarele din fostul bloc sovietic si despre cum, inca, noi ne vindem creierele pe un pret (inca) avantajos. Si muncim mult pentru ca vrem sa ne imbogatim, nu sa fim bogati. Din nou, am parafrazat Funky Business, de Nordstrom si Ridderstrale.

Vorbind de trecut, trecutul meu, ca de asta pot vorbi, imi place sa zic si sa cred ca apartin unui popor emergent. Nu sunt nici indian, nici chinez, nici din Brazilia, insa cred foarte tare ca noi am crescut intr-o dezvoltare fireasca, precum a unei plante verzi. Unii se nasc copaci deja saditi, insa Noi am fost seminte intr-un teren fertil. Si am crescut, iar cateodata conteaza mai mult cresterea decat nivelul la care te afli.

Printr-o analiza sintactica a textului de mai sus se vede treaba ca am folosit timpul trecut a verbului a creste.

Am citit azi, pe preaslavita Wikipedia, in descrierea Romaniei, ca sistemul romanesc de invatamant e sub nivelul marii si coboara. “The education system is mediocre at best since 1990.” M-a izbit franchetea afirmatiei. Poate unii o stiam, dar sa o vezi scrisa in engleza, intr-o enciclopedie deschisa, intr-un text cu care am fost foarte de acord pan’ la paragraful cu educatia… e greu de inghitit. Corect ca, uitandu-ma la anii de facultate, exclusiv in termeni de invatamant, i-as considera o rampa cu hârtoape. O combinatie intre o autostrada si un drum de tara. Totusi n-am stiut ca esecul sistemului de invatamant e (asa de) public si nu (mai e) tabu la nivel international. Voi ati veni la scoala in Romania dupa o scurta informare pe Wikipedia? Nu vorbesc cu viitori medici de origini exotice care fac scoala in Romania pentru ca e cea mai ieftina din Europa.

Dezbaterea ar fi mare aici, dar nu asta e scopul. Am vrut doar sa aduc un omagiu catorva profesori care au contribuit real la cresterea mea si mi-ar placea sa cred ca in scoala pe care o vad eu pe YouTube din cand in cand, filmata cu vreun mobil, mai exista elevi care steg tabla inaintea orei. Sper ca sunt sanatosi d-na Stefan, d-nul Stanulet si d-na Bicheru si ca d-na Muntean mi-a citit articolul din “Dilema…”. Cei enumerati se opresc insa la nivelul liceului.

Sunt mandru de anii mei de scoala si de emergenta in care am crescut. Pentru mine au fost o rampa. Wiki, anii Nostri nu au fost mediocri! At best!

Single Post Navigation

2 thoughts on “Am crescut. Mai crestem?

  1. Brutus on said:

    Asta cu invatamantul m-a pus si pe mine pe ganduri… Nu stiu din ce surse isi ia Wiki informatiile de genul asta, dar cred ca ei iau in calcul “the big picture”. Se considera deja de multa vreme ca scoala romaneasca nu e eficienta. Toate prostiile inutile care incarca programa scolara de la toate nivelurile, nu mai fac loc profesorilor cu dedicatie, sau elevilor ca noi care stergeam tabla inainte de ora sau pt care o restanta reprezenta un stres imens… Astea nu se vad in statistici si nici pe wiki, din pacate.

    Chiar daca la o universitate suedeza poti da un examen inca de 10 ori!!! (sau mai mult in unele cazuri) daca l-ai picat, fara sa fii exmatriculat sau sa repeti anul, e considerata muuuult mai eficienta decat o universitate din ro… Eficienta e o chestie care in ro nu prea e definita. Si nu e vina noastra.

    E trist, dar poate asa e. Eu ma regasesc in “cresterea” ta, dar poate suntem numai Noi care mai simtim astea 🙂

  2. Marian on said:

    Wikitravel nu e wikipedia.
    Asa, pot sa-mi fac si eu site Wikiscula.org si sa scriu orice in ea.

Leave a Reply

