IBXL

dIn BruXelLes

Sociofilie

Azi de dimineata pe la ora 9 a avut loc un accident teribil de tren, intr-o suburbie a Bruxellesului. Vo 20-30 de morti, ceva groaznic. Las stirile sa inunde cu informatii despre acest eveniment…
La ce vreau sa atrag eu atentia: deja pe Facebook (e ora 14:30) exista un grup de sustinere a familiilor victimelor, deja cu 240 de membri care isi exprima fiecare regretul. Nu vad unde poate ajuta un asa grup… dar ma rog, e imparatia lu Social Media. Ma fascineaza lucrul asta: lumea respira si transpira pe facebook. E de bine sau de rau? Comentarii?

Single Post Navigation

8 thoughts on “Sociofilie

  1. Vera (sora lu' Vali) on said:

    Ma bucur ca esti OK. Cand am auzit de Bruxelles, m-am gandit la tine.
    Cat despre Facebook si alte comunitati virtuale, mi se par exagerate. Scopul lor cred ca a fost altul (sau cel putin asa sper): sa faca mai usoara mentinerea legaturilor intre oamenii care sunt la distanta mare unii de altii. Dar vad ca oamenii au inteles prost lucru asta si au ajuns sa isi traiasca viata ….virtual. Ce stupid!
    Nici eu nu vad scopul grupului de suport despre care vorbesti. E usor sa dai un click si sa te alaturi altori ametiti. Ce pot ei sa faca? De parca bietii raniti o sa intre repede pe internet si o sa se planga de diferite dureri.

    • Cristi on said:

      Mersi ca te-ai gandit la mine. Eram totusi departe de eveniment si cum ziceam prin alte locuri, acum nu mai iau trenul spre serviciu (desi acum un an era exact trenul ce il luam ca sa ajung intr-o gara a Bruxellesului)…

  2. mar on said:

    deja pe mine nu ma mai socheaza nimic dupa ce am citit despre mama care twitterea despre cum copilul ei era dus la spital si murea (si asta in timp ce evenimentele se petreceau nu dupa).

  3. simona on said:

    Foarte grav ce s-a întâmplat şi recunosc că nu am citit nimic despre accident .. mi-au fost îndeajuns pozele.
    Comunităţile astea sunt bune şi nu. Cum s-a mai zis duc la o virtualizare a relaţiilor care nu au de cele mai multe ori legătură cu realitatea.

    Cazul meu
    Până de curând nu prea intram, că nu aveam cu cine vorbi, cu voi puteam vorbi pe blog sau pe mess aşa că nu-i înţelegeam exact scopul. Şcoala mea de tango are profil pe facebook aşa că am intrat foarte mulţi dintre noi şi ne-am dat add că să aflăm despre evenimente, dacă se modifică ora de curs .. etc. Acum intru cam zilnic pe facebook şi am în lista de prieteni şi persoane cu care nu vorbesc în viata de zi cu zi mai mult de un salut dar cu care interacţionez pe facebook direct sau indirect. Restaurantul de lângă mine îşi pune în fiecare dimineaţă meniul pe facebook :)), la un moment dat începuseră oamenii să facă comenzi prin pagina de facebook.
    Am colegi la tango care au facebook-ul pe telefon şi scriu chestii de genul: sunt in taxi, mi-a intrat apă in ghete, stau si ma uit cum ninge .. etc. Unele sunt funny, altele te pun pe gânduri.. la ce o să se ajungă până la urmă?

  4. Brutus on said:

    Eu sunt foarte curioasa cine sunt astia care la 3 minute dupa un eveniment, fac un grup pe fb… Chiar as vrea sa cunosc un specimen din asta pe care sa il intreb “de ce?”. De asemenea as vrea sa-i cunosc pe aia care fac mailurile spam-uitoare… acele mailuri cu “daca nu dai mai departe, la 100 de persoane, o sa-ti cada nasul…”, sau cei care fac distrusele de ppt-uri cu citate sau copii “dragalasi”. Eu asta as vrea sa stiu, cine le incepe… ca orice problema, mai bine cauti cauza decat sa tratezi, la infinit, efectele…

    Facebookul mi se pare si mie exagerat, din anumite puncte de vedere. Pana sa vin aici, eram chiar impotriva acestor platforme, oricat de mult imi place sa socializez, nu imi place modul asta. Cum zicea Simona, il folosesc pentru a-mi lua mai repede informatii, iar de comunicat, comunic cu cei cu care oricum as fi facut-o, fie pe fb, fie pe mess sau la telefon… Dar am si io “prieteni” cu care abia am schimbat cateva vorbe… sau unii “recomandati” pe care ii las sa astepte la coada 😀

  5. Cristi on said:

    Eu ma declare vinovat. Mie chiar imi place facebook. Nu pentru ce ziceam mai sus (grupul acela scabros) dar pentru ca faciliteaza intr-adevar relationarea intre oameni separati de o distanta fizica sau de faptul ca nu se cunosc… Eu sunt abonat la un grup de expati in Bruxelles si chiar apar chestii faine pe acolo… Asta referindu-ma la oamenii pe care nu-i cunosc…

  6. Cristi on said:

    Da, in loc de punct, un coleg de munca mi-a dat clar raspunsul la intrebarea ce-am pus-o in postul de mai sus…:
    La ce trebuie un asa grup?
    “On est solidaire, mais on est bien chez nous, sur nos canapées…”
    (Suntem solidari, dar ne e bine acasa, pe canapea)
    De fapt la asta foloseste tot facebooku (hai ca asta-i filozofala): iubim oamenii, dar de pe canapea…

Leave a Reply

