IBXL

dIn BruXelLes

Bilant de un an

1 an de cand sunt in Bruxelles
Nu multi stiu ca anul trecut, prin septembrie eram in fata cu o lista cu doua coloane: Cipru si Belgia… si am trecut acolo avantaje si dezavantaje. Aveam ocazia (contract trimis spre semnare) sa plec in Cipru, pentru o companie americana. Si apoi mai aveam in cap emigrarea spre partea francofona a Europei (Bruxelles sau Lyon). Puse in balanta si analizand cu Iulia tot ce mi s-a parut important, am lasat o insula pentru o metropola. Si am ales bine, zic acum, fara sa cunosc cum ar fi fost altfel. Si cred ca ar fi fost bine si acolo, ca no, asa sunt eu, cu partea plina a paharului. Totusi, acum, dupa un an de trai belgian, zic ca am castigat multe anul asta. Dar si mai multe stau sa vina.
Am ajuns intr-un oras care nu era cum mi-am inchipuit, cu bune si cu rele. Bruxelles se aseamana intr-o mare parte cu Bucurestiul din punctul de vedere ca nu are o frumusete evidenta. Trebuie sa o gasesti, iar cautarea poate fi surprinzatoare. E un oras cu energie, dar nu e gratuita.
Am descoperit Ixelles-ul cartier de tineri, studenti, care fac picnicuri pe marginea lacurilor vara; am descoperit piata de duminica de la Gare du Midi – magnifica supa de popoare, cu marocani care striga ca in bazar ca sa isi vanda marfa; cartierul Marolles, de anticari, cu piata de vechituri unde gasesti te-miri-ce; cu gaufrele si berea, bune oricand, pe ploaie ori cand e soare; casele de bogatani din Woluwe, cu ferestre imense, ocazie buna de poza mentala despre unde ti-ar placea sa iti creasca copilu; comunitatile de spanioli/portughezi/brazilieni, dulci la vorba, cu festivalurile lor vara – unde am vazut cel mai fluid dans – de un el si o ea, neartisti, nenimic, pe nepusa masa, asa, in strada, magnific si senzual…
Oras de imigranti Bruxelles-ul… Tot ce am descris mai sus este tot ceea ce nu ma asteptam sa gasesc. Ma asteptam la un oras plin de eurocrati si blonzi. N-am gasit deloc asta. Am cunoscut vreo 10 natii diferite, am prieteni deopotriva francezi (de multe origini) cat si romani, cunoscuti in acest an, care mi-s dragi (unii) aproape la fel ca cei de acasa.
Pe lista de care vorbeam mai sus, printre avantajele Belgiei e ca ai acces rapid fata de multe orase pe care vreau sa le vizitez. Anul asta am avut sansa sa ajung in Olanda (Rotterdam, Amsterdam, Eindhoven) si in Franta (Lyon) si intr-o mare parte din Belgia (Antwerp, Bruges, Gent, Liege). Pe lista de pe anul viitor am jumate de Europa. Belgia e frumoasa, mai ales in afara Bruxelles-ului: Gent e un oras de vis, dupa parerea mea, cu biciclisti, canale cu apa, studenti si un aer medieval. Bruges e ca un oras din turta dulce. Apoi mai merita descoperite micile sate flamande, curate si cu casa una mai frumoasa decat alta…
Am scris acest post pentru mine, ca un bilant si ocazie de recunostinta pentru anul ce a trecut. Am avut un inceput de imigrant foarte fericit si incurajez sportul asta, fara sa insemne ca indemn spre parasirea tarii. Dar pentru cei care au un mic avant si o spranceana ridicata, ii indemn sa nu ezite. Nu vorbesc deloc despre conditii materiale (e foarte important in ce postura ajungi intr-o tara straina) dar pentru cei care au temeri de integrare, sustin sus si tare ca avand un spirit deschis si curiozitate orientata spre oameni, experienta e incomparabila.

Single Post Navigation

9 thoughts on “Bilant de un an

  1. Franck on said:

    Absolut de acord cu tot!!!!
    Emigrarea nu inseamna ca parasesti tara ta 🙂
    Din contra, o apreciezi si mai bine cand te intorci acasa pt concediu!!!

  2. Brutus on said:

    Credeam ca te-ai pus pe facut bilanturi anuale 🙂 Ma speriasem. Nu vreau sa se incheie 2009, un an atat de frumos… Dar m-am linistit, e doar un bilant al unei experiente de un an.

    Pentru mine, asta e cel mai frumos post citit pana acum pe blogul tau… Si poate pentru ca simt si traiesc tot ce ai scris tu acolo, cu micile modificari de peisaj, bineinteles.

    Bravo si iti doresc, cum imi doresc si mie, sa avem experiente din astea cat mai mult si din ce in ce mai faine 😀

  3. noshoch on said:

    Deci traiesti :)), ca nu ai mai dat nici un semn de viata in ultimul timp.

    Cum a spus si Andreia este foarte frumos ce ai scris si ma bucur pentru amandoi ca priviti cu acesti ochi alegerea facuta. 🙂

    • Cristi on said:

      Traiesc traiesc 🙂
      Ne-am mutat de curand, sapt trecuta, acasa inca n-am net si la serviciu a fost o perioada cam plina, cu deplasari si alte alea… In plus, tre sa am stare de condei ca sa scriu asa ca… 🙂

  4. Anca on said:

    Frumoase realizari in acest an, Cristi. Iti doresc sa ai parte de mai multe in anul care va urma!

  5. mar on said:

    yup, yup, yup ma alatur si eu grupului de felicitari si urari de mai sus. Sper ca si al doilea an sa fie cel putin tot asa de bun si interesant ca asta.

  6. Dana Mili on said:

    Scris frumos ca de obicei!Bravo pentru curajul de a pleca si bravo pentru realizarile de anul asta(si lu’ aia mica ii urez la fel…Iulia bineinteles).Cat mai multe bravo pe viitor 🙂

  7. lucian on said:

    Ca scrii bine, e o parere unanima si nu ar avea rost sa ma repet.O fac doar ca sa te felicit pentru stilul proaspat, energic, cu schimbari bruste si senzuale de tango argentinian. Frumos…IVa doresc, tie si Iuliei, un an la fel de bun, cu intamplari frumoase si prieteni buni alaturi de care sa degustati partea frumoasa a vietii

  8. Tb on said:

    Și io care credeam că am văzut Bruxelles-ul în 3 zile…
    Felicitări don Cristi pentru bilanțul pozitiv.
    (deși sincer să fiu nu cred că-mi aduc aminte să te fi văzut vreodată nezâmbind și deci nepozitiv).
    Și la mai mare și la mai multe.
    Tiberiu

Leave a Reply

