IBXL

dIn BruXelLes

In Liege, de sarbatoarea Walloniei

Liège e unul din orasele principale din partea francofona, orasul lui Standard Liège (unde antrenor era sau inca mai e Boloni) si totodata orasul unor prajituri (Gauffre – un soi de gogosi-clatite cu patratele) extrem de bune. S-a facut mare tam-tam in Belgia despre inaugurarea noii gari din Liège, o reusita arhitecturala neobisnuita a unui mare arhitect spaniol, Calatrava.

Buun, deci asta era pretextul pentru care, cu Iulia de mana si cu inca doi prieteni din Bruxelles (Sergiu si sotia lui, Vali, de 26 de ani) am petrecut o jumate de duminica in Liège. Am ajuns cu trenul in gara-minune… o puteti gasi si pe youtube daca dati Gare de Liège – Guillemins. Totul foarte futurist, rotunjit, alb, complex, aerisit, nu arata a gara ci mai degraba a niste jeturi de fantana arteziana de Bellagio care au inghetat la un moment dat.
Liege Guillemins
Am depasit momentu dupa ce Iulia intrase in sevraj ca nu isi bause cafeaua 🙂 Asa ca am luat-o la picior, mai cu harta, mai pe langa harta ca sa gasim centrul.
Orasul destul de dezolant, nu te face sa scoti aparatul foto. Ce merita mentionat e centrul istoric care e dragut, si care la un moment dat culmineaza cu niste 400 de scari pe care bravi, le-am urcat, toti carand povara unor carnati si cartofi prajiti proaspat mancati intr-o piata de duminica din apropiere…
Am ajuns pe o culme de deal de unde vedeai tot orasul si de unde am luat-o, pe stradute inguste, in stil italian, in jos pe coasta, pe drumul de intoarcere…
Tot weekendul trecut a fost sarbatoarea Walloniei (partea francofona a Belgiei) si am avut norocul sa prindem o parada foarte pestrita, atat cu militari, cat si cu tarani defiland cu produse specifice, cu oameni imbracati in stilul anilor 20-30, cu biciclete de-alea ca in filmele lu Chaplin… Am primit in plus bomboane (aruncate in public din parada), iar Iulia si Vali, cate o stampila pe piept, respectiv pe mana, care probabil o sa se duca la primul dus. Daca nu, o stampila cu o vrajitoare pe piept e un lucru pana la urma secsi, nu?
Ne-am simtit bine intr-un oras care la inceput parea ca nu are de vazut decat o gara super hi-tech. Data viitoare cand o sa ajung in Liege o sa fie probabil intr-un tren din drumul spre Maastricht, pe care tot il vizez io pentru scurta vizita de weekend. Poze, aici.

Single Post Navigation

4 thoughts on “In Liege, de sarbatoarea Walloniei

  1. Brutus on said:

    Ok! Te-ai intors! 🙂 Ma bucur.

    As fi inteles mai bine daca bagai si niste poze. Nu ati facut si poze? Nu inteleg de ce au unii primari obsesia asta cu garile, sa fie faine garile. Pentru mine gara nu reprezinta un punct turistic cand merg undeva, intr-un oras nou. Banuiesc ca “minunea” asta de gara o costat o avere, mai bine bagau banii astia in altceva… M-am uitat pe youtube, dar nu am inteles mare lucru…

    Hai cius si pastram legatura! 😀

    • Cristi on said:

      Am facut niste poze fainute, dar le pun de-abia diseara ca acum nu le am la mine.
      La gara aia cica au muncit 9 ani, de buget imi dau seama ca a fost unul imens din felul cum arata.
      Cat despre a investi intr-o gara impresionanta, e la fel de important ca a iti amenaja holul de la intrare in casa. Sau e ca la sutienele cu push-up, te invita sa descoperi continutul… :)) Nu stiu ce imi veni cu exemplul asta…
      Oricum, daca te gandesti, cand spun Predeal, ce iti vine in minte, daca nu gara aia in forma de pasare? Deci pana la urma, si o gara poa sa fie pe lista de obiective turistice dintr-un oras…

  2. DanaMili on said:

    Gara asta e superrrrr, imi place arhitectura liniilor…materialele folosite…chiar imi place!

  3. Darkman on said:

    ….se preconiza undeva in jur de 437 mil euro……pe criza asta…..au inebunit belgienii cand au aflat suma finala….. :-)….la romani trecea neobservata…..norocul nostru caci suntem niste ignoranti….astfel nu ne facem nervi si suntem mai “sanatosi”….

    http://www.actu24.be/article/morlanwelz_7140_superieur_a_tout_niveau/www.actu24.be/article/340277.aspx?LG=1#

Leave a Reply

