IBXL

dIn BruXelLes

Strazi inguste, oameni asemenea

Am primit azi o invitatie pe facebook de a completa un chestionar pentru sustinerea unei cauze interesante: facilitarea accesului in locurile publice al persoanelor cu dizabilitati. S-a mai vazut asa ceva, nu e original, dar trebuie, zic eu, sa ne intereseze. Exemplu de asa da/asa nu: in Bruxelles sunt strazi foarte inguste si sunt si mai problematice pt trafic cu cat oamenii parcheaza masinile pe aia 3 metri de strada. Asa ca intreb io pe un coleg de ce nu se parcheaza masinile macar o jumatate pe trotuar, sa aiba loc si pietonii, dar sa se si mareasca spatiul de pe strada. Si primesc un raspuns prompt: pai si oamenii in scaun cu rotile pe un’ sa mearga… Intrebarea mea a parut tâmpa si propunerea neinspirata. Dar m-am bucurat ca macar unii eu constiinta vie. Daca nu ii vedem des nu inseamna ca nu exista.

Am completat deci, chestionarul ala de mai sus (nu cre ca puteti completa anonim, deci e pt cine are cont pe facebook) si am vorbit despre campusul Grozavesti. In particular acum, ultima oara cand am fost era greu de ajuns in camine si daca nu ai dizabilitati… Dar imi amintesc de anii cand stateam acolo, cand intre cele doua usi de la intrarea in camin este un spatiu de juma de metru in care de-abia era loc sa nu te ciocnesti cu un om care vine “din sens opus” daramite sa mai si intorci un scaun cu rotile. Corect, in anii 1900 cand a fost proiectata intrarea nu exista premisa ca omul poa sa fie si cu roti. Dar de atunci fratilor, oare pe fisa de functionare a caminului, nu e trecut si accesul facil al persoanelor cu scaun cu rotile? Ca sa nu mai zic ca liftul nu e decat un loc pe care lipesti anunturi… Corectati-ma daca gresesc.

Single Post Navigation

3 thoughts on “Strazi inguste, oameni asemenea

  1. Nu e doar pentru utilizatorii de Facebook. Chestionarul online poate fi completat de oricine pe http://bit.ly/acces-spatii-publice . Thanks for spreading the word 🙂

  2. mar on said:

    mda, ai dreptate Cristi. De multe ori e nevoie sa se intample ceva tragic pentru ca oamenii sa-si dea seama ca anumite lucruri nu sunt ok pentru toata lumea. De exemplu la UNATC, abia dupa ce una din studente a avut un accident si acum e nevoita sa foloseasca scaunul cu rotile, au adaptat cladirea pentru a putea fi folosita si de persoanele cu dizabilitati.

  3. Da asa este. Numai ca un formular completat nu va schimba nimic. :))) iti ofera tie impresia ca ai facut ceva in schimb in realitate nu o sa se faca nimic .

Leave a Reply

