IBXL

dIn BruXelLes

Babelgia

Zilele trecute, proprietarul apartamentului in care stau mi-a schimbat rezervorul de la toaleta cu unul nou. De asta s-a ocupat un instalator albanez, care e si vecin cu mine, un etaj mai sus, un nene cam de varsta lu tata. Cand l-am vazut prima oara pe hol, am dat noroc ca omu, i-am zis ca sunt nou in cladire, si am inceput sa vorbim. Ne-am inteles f bine. Eu nu stiam nici o limba din ce stia el: albaneza si germana, el nu stia ce stiam eu… Asa ca am dat din cap si ziua buna… Ei sunt o familie de refugiati albanezi din Kosovo. Fetita lor stie f bine franceza, si prin ea m-am inteles o data cu mama-sa, care m-a invitat sa beau ceva cu nenea. Mi-am imaginat cum s-ar fi desfasurat bauta si cred ca in final o sa trec pe la ei, asa sa vad cum o sa iasa…
Deci omul a venit, s-a apucat de treaba… La un moment dat intreb daca vrea sa bea ceva (eu vorbeam in franceza, facandu-i in acelasi timp semnu ala cu degetul mare spre gura, el mi-a raspuns in albaneza aratandu-mi ca vrea un pahar mic de apa). Apoi aud ca zice … problimern problimern… au ceva de genu asta… Aia am inteles (radacina cuvantului problema e pana la urma, internationala) … avea nevoie de silicon sa lipeasca rezervorul de vasul wc-ului. (Mi-a aratat ca nu sta daca nu lipeste si apoi a zis “silicon”) In final totul a fost bine, eu i-am multumit dand din cap ca japonezu si urmeaza sa trec pe la el cu o prajitura -un ceva acolo- si sa ii zic un adevarat falaminderit (multumesc in albaneza – aflat de la Vali, calatoare prin Balcani, mersi Vali).

Single Post Navigation

7 thoughts on “Babelgia

  1. Brutus on said:

    Hai ca sunt distractive experientele astea 😀 Fiecare pe limba lui… asta e semn ca oricine se poate intelege, indiferent de rasa.

    Te pregatesti pentru sosirea nevestei? Schimb rezervorul de la toaleta??? :))))))) Bravo grasunel! Te descurci bine pana acum.

    Sa ai o zi faina maine 😀

    • Nu dom’ne, am schimbat rezervoru ca s-a stricat. Dar da, ma pregatesc pentru Iulia, am dat cu mopu, am udat floarea sa para vesela, am desenat un soare pe geam… gata, io ma culc acum…

  2. noshoch on said:

    Ce face familia reîntregită? 🙂

    • Cristi on said:

      Bine multumim, momentan tocmai intorsi din oras, o cina – o friptura de vita in vin … mmm… 🙂

  3. Tb on said:

    BaBelgia
    BauBelgia,
    Haide omu, curaj, o învățat Andreia așa repede suedeza care e precum chineza față de română, sigur înveți tu repede și o boabă de albaneză și de germană.
    Trăiască reîntregirea.
    Toate bune

    • Cristi on said:

      Da ma da albaneza nu seamana cu nici un trunchi de limba auzita de urechile mele… Traiasca reintregirea… apropo, pe cand intoarcerea acasa, don Tiberio?

  4. Darkman on said:

    apropos…..in albaneza….multumesc….faleminderit…….:-)………
    si ce pot spune…..junglee speeeeedddddd ….. 🙂

Leave a Reply

