IBXL

dIn BruXelLes

Buena Vista Social Club de Cuba

Weekendu trecut m-am uitat la Buena Vista Social Club – filmul. Adica istoria grupului cubanez care a facut istorie. Membrii au deja in jur de 80-90 de ani, iar filmul e o poveste calda presarata cu muzica lor, filmata in Cuba actuala. Mi-a placut extrem de mult ce am vazut, orase in care zici ca viata s-a oprit acum o suta de ani, cu masini doar in forma de Mosvici (ori de Ford-uri de-alea mari, vechi), case extrem de frumos decorate, dar vechi si distruse de timp. Totul unitar, poate mizer, dar oameni cu muzica in inima si cu fete senine. Acum poate nu asta e Cuba zilelelor noastre, ca am auzit tot soiul de informatii despre tara asta izolata de capitalism, dar ce am vazut mi-a placut mult.
Din film, liderul grupului cubanez, care are acum 90 de ani, tragea dintr-un trabuc si zice limpede: “Eu fumez de 85 de ani. Adica am inceput la 5 ani, cand bunica, care era bolnava, ma punea sa ii aprind cate o tigara. … Am cinci copii si nu ma opresc, am 90 de ani si inca muncesc la al 6-lea.” No, asa!

Single Post Navigation

Leave a Reply

