IBXL

dIn BruXelLes

(Ili)e-Moromete si Facebook

Iulia zice ca esenta vietii e printre paginile din Morometii. Si eu de multe ori am ras de trimiterile ei catre romanul lui Preda. Insa propun o paralela: Poiana lui Iocan – Facebook. Poiana lu Iocan era locul unde se intalneau pentru socializare si pentru a mai afla stiri (citite de Moromete din ziare) oamenii din sat. Ieri, televizorul era poiana lui Iocan. Azi, daca ai de la 35 de ani in jos, netul e locul unde cauti stiri rapid si facebook/yahoo-connection/twitter/wordpress e locul unde afli una alta despre prietenii de departe. Ca mai nou si granitele sunt ceva conventional. Dar nu am vrut sa bag aici o insiruire de truisme. Lucrurile astea sunt stiute si facute de multa vreme deja.
Putin cunoscut/abordat in Romania, Facebook-ul ar putea fi, conform filmuletului de mai jos, a patra tara din lume ca numar de locuitori. Aici toata lumea e pe Facebook, o sa ma bag si eu, nu din instinct de turma, ci experimental. Sa vad de ce. Am incercat Twitter si nu m-a dat pe spate. Adica daca nu te folosesti de mobil ca sa primesti live mesajele de pe twitter, nu este cu nimic diferit fata de offlineurile de pe mess. Ori cum feature-u asta e posibil in tari printre care Belgia si Romania nu se afla… je m’en fou un peu de Twitter.
Revin cu transmisiuni de la fata Facebook-ului… e? ce joc de cuvinte a la TVR… 🙂

Single Post Navigation

2 thoughts on “(Ili)e-Moromete si Facebook

  1. Brutus on said:

    Chiar ca seamana cu Poaiana din Morometii. Doar ca aici toti is Moromete si de fapt niciunu… 😀

    Io mi-am facut cont cu putin timp inainte de a pleca (cautam pe cineva) si cand am ajuns aici a trebuit sa-l resuscitez si sa-l folosesc zilnic. Si nu ca vreau sau ca imi place dar aici daca nu esti pe facebook, nu esti! Adica ei asa comunica, ei nu folosesc skype, mess sau mailuri… Orice vb pe facebook, acolo stabilesc intalniri, excursii, chefuri, iesiri, tot… intr-un fel e bine, cu un mesaj afla toata lumea ce vrei tu, dar intr-un fel e enervant… Io il folosesc doar din cauza noilor amici de aici, altfel io nu eram in “Poiana” nici macar experimental.

    Am vazut ca deja iti faci contul! Adauga-ma…. sunt fierbinte 😀

  2. Nici mie nu mi-a plăcut twitter până la instalarea a două addonuri de firefox Twitbin și Twitbar

Leave a Reply

