IBXL

dIn BruXelLes

La unguri

Am revenit din vacanta, cu forte proaspete si foarte pus pe fapte mari… detalii, mai incolo…
Am fost in Ungaria tura asta, aproape de Debrecen si de granita cu Romania, intr-o statiune de bai termale…
Adica un soi de Venus – Saturn, cu multe terase cu muzica, restaurante cu mancare buna si bazine cu apa calda gen baile Felix… In Ungaria (anul trecut la Budapesta si anul asta la Debrecen) majoritatea lumii nu stie alte limbi decat maghiara. Poate un pic de germana… In Ungaria am vazut primul SouthPark in alta limba. Si Cartman suna tare aiurea in limba lui Laszlo. Toate canalele TV sunt dublate (eu am crezut ca doar popoarele arogante si occidentale au treaba asta).
Insa apropierea de Romania a facut ca la o terasa, tipa care canta stia si romana, un chelner de la restaurantul la care mancam stia si el, vanzatoarea de la care am cumparat un magnet – si ea… Extrem de multi turisti romani. Pentru ca daca esti de prin nord-vestul Romaniei, statiunea e o optiune viabila ca sa nu faci tot amarul de drum pana la mare ca apoi sa injuri ca serviciile sunt de cocos. Nu vorbesc de mersul la bulgari pentru ca nu stiu.
Intamplari amuzante: am asistat la un karaoke unguresc si tot grupul de romani cu care eram: “Zau ca nu as fi citit asa cuvintu asta”; am dansat hora pe “Drumurile noastre toate” in Ungaria, cu ungurii.
Intamplare in premiera: am pierdut avionul spre Bruxelles la 5 minute si am mai stat o zi. WizzAirul are o punctualitate nemteasca cand intarzii la check-in…
Stiati ca: cuvantul “munca” vine din maghiara si se scrie cu k – acum sovinii au un motiv in plus sa urasca munca.

Single Post Navigation

18 thoughts on “La unguri

  1. Trebuia să treci mai întâi pe la „Marosvásárhely” să bem o bere 😉

  2. Marius on said:

    Cool. Apropo de ura asta dintre noi si unguri… ai resimtzit ceva pe acolo?

    • Cristi on said:

      Nu, nimic de ura, poate chiar dimpotriva – ne-am inteles foarte bine cu toti ungurii de care am dat, care zambeau si ne ziceau ca nu cunosc engleza…
      Ei nu cred ca ne urasc pt ca noi nu vrem sa recuperam nimic de la ei… Poate doar numele de palinca…

  3. Eu mi-am trăit 20 de ani din viață la Miercurea-Ciuc și m-am mutat de vreo 5 în Târgu Mureș.
    Ca în orice pădure există și uscăciuni dar sentimentul general nu e nicidecum cel scos în față de politic.

    • Cristi on said:

      Sunt sigur… Nu am trait in comunitati unguresti, dar am vorbit cu multa lume si stiu ca problemele vin de la cei care vor sa iste disensiuni, nicidecum de la oamenii simpli…

  4. Marius on said:

    Eu ziceam de ura pentru ca am simtzit-o pe pielea mea (in Covasna, la festivalul Peninsula, etc) si nu cred k tzine numa de politic.

    • Cristi on said:

      Ce s-a intamplat mai exact la Peninsula?

      • Marius on said:

        Au arborat steagul Ungariei in camping si erau pusi pe scandal. Daca cereai ceva de la bar sau terasa cu greu te intzelegeai in romana si sincer mi se pare absurd (mai ales faza cu steagul)

  5. Brutus on said:

    Välkommen tillbaka! sau Welkom terug! sau pe limba ta Bine ai venit inapoi!!!

    Ti-am simtit lipsa, si blogul meu la fel 🙂

    Imi pare rau de patania cu aeroportul, poate reusim sa vb pe skype sa-mi dai detalii. Tu de obicei nu pierzi din avioane.

    Treaba cu ungurii e doar o treaba POLITICA. Din pacate, “ura”, “concurenta” sau ce o mai fi se simte in RO si mai ales in randul oamenilor mai prostovani adunati in haite. Insa, ungurii din Ungaria NU au nicio treaba cu romanii sau ungurii din RO. Ei nu considera ca Transilvania e lor, nici nu o vor inapoi, multi dintre ei probabil nici nu stiu care-i faza cu Transilvania noastra! Eu am crescut cu unguri in jurul meu si nu cred ca am avut eu un noroc fantastic sa cunosc numai unguri de treaba. Am 2 amici unguri din HU (cu care din pacate n-am mai vb de ceva vreme) si le spuneam sa ne ia Transilvania pt cativa ani, sa faca niste autostrazi, fabrici, sa puna la punct cateva orase si dupa ne-o luam inapoi :)))) Io nu m-as supara, chiar nu as vrea sa se aleaga prafu de o regiune asa frumoasa ca Transilvania!

    No, sa o plimbi si sa o distrezi pe Iulia cat sta acolo. Si sa fiti cuminti! (chiar daca v-ati luat tot o sa va zic mereu sa fiti cuminti!!!) 😀

    Cius!

  6. Cristi on said:

    Marius, la faza cu steagu… cre ca erau unguri si erau mandri de asta, nu stiu daca neaparat sfidau. Sa vezi cate steaguri turcesti si marocane sunt in Bruxelles…
    Apoi, oameni beti si netrebnici sunt peste tot… Daca noi, romanii, avem intre noi probleme olteni-moldoveni-ardeleni…

  7. noshoch on said:

    Apropo, circula o vorba ca romanii nu-i urasc pe unguri mai mult decat pe olteni :)).

  8. Cristi on said:

    Uite unde erau neonazistii… 🙂

  9. mar on said:

    arhivele mele arata ca azi ar fi ziua ta, drept car eam decis sa-ti urez La Multi Ani chiar aici pe blogul tau! te pupic.

  10. Dana Mili on said:

    Vreau sa te felicit azi de ziua ta…La multi ani cu multa fericire si implinire pe toate planurile, sa ai o zi excelenta…

  11. Andrei on said:

    Cricone tata , mii de scuze!!!

    Pe 26 la 00:40 mi-am adus aminte ca a trecut ziua ta :(( , si sambata m-am luat din nou cu treaba si nu am mai apucat sa iti dau mail. Iti urez la Multi Ani ,retroactiv ,sper ca nu te-ai necajit prea tare(uni sunt mai uituci).

    Acum revenind la subiectul mail-ului tau, nu vreau sa ma pronunt,tocmai a jucat Steaua cu o formatie din Ungaria,si suporterii lor,care nu au nimic cu politicul, au venit cu tricouri cu Ungaria in care era inclusa si Transilvania. Nu vreau sa generalizez, cunosc ungurii de treaba, gagicile lor sunt bune si nebune :)) , dar parca tot am un ghimpe pentru ei.

    Oricum una peste alta,sunt mult mai civilizatii ca noi, si nu sunt un neam de hotii si jidani cum vezi pe la noi prin viata politica(anu trecut ungurii erau in kkt la propiu, in martie au schimbat guvernul,si acum au o perceptie- risc de tara – mai buna decat a Romaniei). Asta ca dovada ca unde se vrea ,se poate face treaba klumea.

    Salutari si sa ne vdm cu bine cu proxima ocazie,
    Andrei.

Leave a Reply

