IBXL

dIn BruXelLes

Cu Franck in Lyon

In weekendu asta m-am tinut de o promisiune facuta de vreo doi ani, cand a inceput sa imi povesteasca Franck de Lyon-ul lui. (Pt cine nu stie, Franck e un fost coleg, actual prieten, nascut in Franta, ajuns in Romania ca cercetas si indragostit de ce are Romania frumos. Acum e din nou in Lyon.)
Vineri mi-am luat liber si corect ca ala care se scoala de dimineata departe ajunge. Am ajuns in Lyon si de pe la ora 9, turist m-am numit. Cu ghid de seama, sarumana lu Franck, care stie el cum sa scoata untul dintr-un biet programator sedentar. 🙂 Noroc ca imi place sa papucesc.
Orasul e frumos, nici nu ma asteptam altfel, si asa ca i-am dat de mancare si aparatului de fotografiat. Nu am avut cea mai buna vreme, dar am aflat cu ocazia asta ca pozele de dupa ploaie pot sa iasa fain de tot. In plus ce m-a impresionat e culoarea per ansamblu a orasului. E asezat pe dealuri, predomina case, terasate, iar daca il privesti panoramic, vezi culori calde, galben, rosu, caramiziu, portocaliu iar acoperisurile sunt rosii cu hornuri inalte. E unitar si te prinde. Nu am avut noi lumina care trebuie si asa ca am pus photoshopu sa faca ce n-a facut soarele pt noi.

Am inceput vizita intr-un parc imens, singurul parc “zoologic si animalier” gratuit din Europa… (citat din cunoscatori). Am vazut rate si gaste de Lyon, dar si girafe, elefanti, bivoli, porci teposi si maimute de la mama lor de acasa. Am facut vizita cu o gramada de copii iesiti in excursie… a fost distractiv.

Am mancat la un restaurant, unde te serveste o romanca de treaba, Mihaela, cu un aperitiv din partea ei (numai pe Franck si pe cunoscuti… deci nu asa, pe oricine). Asa am aflat ca lichiorul de coacaze se amesteca foarte bine cu un vin alb rece si se numeste chir (asa se aude, nu stiu cum se scrie).
Ce mi-a placut cel mai mult sunt malurile raului Saône, si pe stanga si pe dreapta, si ziua si noaptea, si pe ploaie si pe soare… ca le-am vazut in toate ipostazele. Un cartier cu mici restaurante (numite bouchon de Lyon de la un smoc de cereale -bouchon- care se atarna pe vremuri deasupra unui local ca sa semnaleze ca e restaurant) si magazine cu nimicuri, piatra cubica si cate o biserica pe ici pe colo, ca sa se vada frumos seara.

Am ajuns in sfarsit la catedrala de o stiam doar din poze si din magnetul de frigider primit de la Marius 🙂 Se numeste La Fourviere si din afara mie mi se pare ca seamana mai degraba cu o moschee cu patru turnuri. Pe varful unui deal, e cred simbolul si mandria orasului, iar de pe esplanada ei vezi tot orasul.

Sambata am fost la niste vestigii romane, tot pe dealul catedralei, unde acum se tin concerte. Loc interesant, imi inchipui ca are o acustica tare, iar cand te uiti ca in spatele scenei se vede tot orasul. Am plecat apoi spre satul lui Franck, si ne-am oprit intr-un sat medieval care a smuls multe poze japonezului din mine. Totul e foarte autentic, piatra peste tot, mici ateliere de mestesuguri, stradute mici si intortochiate… si o amintire frumoasa: o tarta cu zahar de prin partea locului, de-aia de face glicemia sa planga, buna buna de nu m-as mai fi oprit…

Pe seara am ajuns la parintii lui Franck, in Reyrieux, un sat la 20 km de Lyon, un fel de orasel mic, cu liniste de tara. A fost frumos, gratar, Pastis, vin rosu, branza si artificii spre seara – ca era un spectacol pe stadion. Noi l-am vazut de pe veranda casei.
Duminica ne-a mai ramas timp doar pentru o scurta plimbare din nou pe dealul de unde se vede tot orasul si un pic pe malul raului. Maine iar o sa am probleme cu vorbitul la serviciu, ca dupa un weekend in care nu vorbesc frantuzeste, am blocaje pana imi intru iar in limba lu sarko. Si weekendul asta, desi in Franta, am vorbit si am cantat in romaneste, ca asa a preferat ghidul 😉 .
Inca o data, Franck, multam pt tot!
Poze aici cu Lyon si aici cu satul medieval Pèrouges.

Single Post Navigation

7 thoughts on “Cu Franck in Lyon

  1. Franck on said:

    Cristi, tr sa scrii carti despre locuri care vizitezi, descrii foarte bine locurile
    Ma bucur ca te am ca ambasador a Lyon-ului in Bruxelles 🙂
    Si cum ti am zis, dar nu e rau sa repet, te mai astept cand vrei, si cu cine vrei, mai sunt zone de vazut…

    • Cristi on said:

      Pai pana o sa scriu o carte, am jurnalul asta de calatorii… 🙂 Incerc sa pun, in scris, in valoare locurile pe care le vad, pentru ca gustul lor dispare in timp, dar asa, cand recitesc, imi amintesc ce am trait cand am vizitat.

  2. Marius on said:

    Cristi, ma bucur ca ai ajuns in sfarsit la Lyon ( orasul meu de suflet ) . Sunt sigur ca v-atzi distrat de minune… nici nu se putea altfel (Franck nu stiu de unde are atata energie :P) Faine pozele… si mai ales cea de pe balconul sorei lui Franck (am recunoscut :P) Va salut pe totzi si sa auzim numa de bine 😉

    • Cristi on said:

      Am vazut doi ani cum se vede Lyonul din balconul surorii lui (Franck avea vederea pe desktop), deci trebuia sa ajung si eu acolo. E mai bine chiar decat de pe punctul clasic de panorama, de la Fourviere. Numa bine man!

  3. noshoch on said:

    Superb, nu am cuvinte … .

  4. Dana Mili on said:

    Ai intradevar calitati de narator…frumoase locuri,frumoase poze…le vad dintr-un birou de vreo 12 mp,in care sunt vreo 3 calculatoare, e cald si anost si mai sunt inca ceva ore pana plec acasa…iti dai seama cat ma improspateaza pozele astea…ies la o tigara..
    (p.s.pe Iulia de ce nu o prea “aud” pe blog?)

    • Cristi on said:

      Mersi de apreciere… imi place sa povestesc de lucruri care merita povestite.
      Iulia citeste, dar comentariile mi le face mie… oricum, ea nu prea sta pe globuri 🙂

Leave a Reply

