IBXL

dIn BruXelLes

Verde si muzica, cu Tiberiu in Bruxelles

Am avut inca un weekend de turist in Bruxelles. Cu ocazia ca Tiberiu si-a facut un avant incoace, pentru trei zile, ne-am plimbat mult (un om care rezista mergand mai mult ca mine si aproape la fel de mult ca Franck ๐Ÿ˜‰ )… si am descoperit multe locuri noi.
Am descoperit un parc foarte mare, stil teren de-ala pe care te plimbi cu masina de golf, cu o pajiste mare unde stai intins, citesti, joci badminton, te giugiulesti (decent – ca-i plin de copii) cu gagica…

Data viitoare poate ajung pana la lac. Deocamdata ne-am oprit la marginea padurii.

Ce a fost cu adevarat interesant – vizita la muzeul de instrumente muzicale. Pe trei etaje ai o maaare expozitie de instrumente muzicale pe tema asta:
etaj 1: instrumente de pe toate continentele
etaj 2: instrumente de muzica savanta (asa se traduce) – muzica clasica, de pe la curtile domnesti ale frantujilor, olandezilor sau nemtilor
etaj 3: instrumente cu clape sau corzi
Romania e puternic reprezentata pe primul etaj de fluiere de mai peste tot, multe de care nici nu stiam (nu stiam ca exista fluier cu dop si fluier fara dop), dar o colectie chiar impresionanta… Avem multe in comun cu popoarele de primprejur – Bulgaria, Ungaria, Rusia – in termeni de muzica.
Cand iti iei un bilet de intrare la muzeu, primesti si un ghid audio inclus, care nu e ca la orice muzeu, apesi pe numarul respectiv si incepe sa iti povesteasca: aici sunt niste casti pe care ti le pui pe urechi si pe masura ce te misti de la un instrument la altul, in casti auzi muzica scoasa de instrumentul respectiv. In plus, e amuzant sa vezi toate varstele de oameni dansand prin muzeu… La naiul lui Zamfir, chiar am urmarit, toti schitau un soi de miscare de dans, mai reusita sau ba, dar toata lumea zambea… La fel la acordeoanele frantuzesti. Alaturi de muzeul luminii artificiale din Eindhoven, e unul din cele mai impresionante muzee pe care le-am vazut.
Si tot apropo de miscare si muzica, am ajuns cu Tiberiu la Gradina Botanica din Bruxelles, care stiam io ca e sala de concerte mai mult decat gradina botanica. Intr-adevar, e zero ca si gradina, e mai mult un parc cu tufe tunse intr-o forma anume, dar in barul gradinii, am prins niste cursuri de dans fara profesor. Adica un soi de discoteca pt toate varstele si culorile, unde oameni de varsta a doua dansau extrem de bine pe diferite stiluri. Initial am crezut ca am ajuns la un soi de petrecere, dar oamenii nu se cunosteau unii cu altii. In schimb dansau de mama focului si profitau de atmosfera care ne-a tinut ca hipnotizati v-un bun sfert de ora. Faina viata bre, cand ai papucii de turist in picioare ๐Ÿ™‚

Single Post Navigation

One thought on “Verde si muzica, cu Tiberiu in Bruxelles

  1. Brutus on said:

    Deci am avut cu totii un weekend de turisti si de muzee frumoase ๐Ÿ™‚ Ce viata domne…

Leave a Reply

