IBXL

dIn BruXelLes

3 ore de Rotterdam

Ieri, sambata, am facut inca un drum in tara de langa.
M-am intalnit cu un cuplu olandez-unguroaica, cu care discutasem pe net saptamana trecuta si mi-au propus sa ne vedem in Rotterdam. Am profitat de invitatie si am facut niste pasi deci si in orasul lu Erasmus.
Ca mai toate orasele de prin jur, centrul era de strabatut cu piciorul, de la gara centrala, in 3 ore am vazut cam tot ce era pe o mica harta turistica. Un oras frumos, cu arhitectura stil Manhattan. Aici cica a fost si primul zgarie-nor din Europa. Iar de atunci s-au construit (si inca se construiesc) multe cladiri de afaceri. In plus, arhitectura nonconformista (bloculete tip cub cu coltul in jos), cladiri neregulate, inclinate…

Chiar podul Erasmus, simbolul orasului, are bratul principal orientat nonconformist si asimetric, dand podului o forma aproape de lebada… s-au jucat oamenii.

Din ce imi povestea cineva, orasul a fost distrus complet in timpul celui de-al doilea razboi mondial. Se observa blocurile noi si cladirile de care vorbeam. Un alt lucru care mi-a placut foarte mult: multe vapoare, vechi, asa incat vechiul port arata ca un muzeu. Insa pe unele vapoare locuiesc oameni (cred ca rufele intinse la uscat nu erau doar pt poza), ori sunt transformate in hoteluri.

Vechiul port e un golfulet mic acum, cu vapoare cum am zis, si o gramada de terase pe margine. Am eu o atractie pentru locurile cu apa/faleza/canale… au ceva special.

Am prins o zi frumoasa, furnicar de oameni pe strada, pe sistemul “shop till you drop” (unul din lucrurile scrise pe harta dupa care m-am luat). Tot pe mica harticica era ca aici s-a infiintat si prima strada pietonala pentru cumparaturi din Europa. Zic asta daca e important pentru cineva, ca uite ca cineva face statistici si de-astea. Eu m-am intrebat daca un bazar nu poate fi considerat tot pietonala. Ca de cand s-au inventat, bazarurile sunt tot pietonale 🙂

Single Post Navigation

One thought on “3 ore de Rotterdam

  1. maria on said:

    pai sa ma faci astfel de drumuri. si sa ma anunti si pe mine ca sa ne vedem (dupa ani si ani :p)…

Leave a Reply

