IBXL

dIn BruXelLes

In Amsterdam si Haarlem de Ziua Reginei

Multa vreme a trecut si multe lucruri am facut de cand n-am mai scris. Cine ajunge sa citeasca aici stie la ce ma refer.
De curand am reintrat in viata de angajat cu treziri comandate de cu seara, in schimb revenirea n-a fost asa de rar, ca prima zi tot cu sampanie s-a intamplat. Pentru colegii carora le-am facut si un discurs frantuzo-roman.
In Olanda a fost foarte fain. Am avut soare si de aici tot norocul unei mici vacante reusite. De cazat, in Haarlem, un oras la 15 km de Amsterdam, 2,5 ore de Bruxelles. Alegerea a fost una nestiut de buna, ca am descoperit cu ocazia asta un oras fermecator, mic (un soi de Medias), dar viu, iar gazda jos-palaria. Am stat la un Bed & Breakfast, adica o cazare in casa a doi frati, cu mic dejun olandez, adica m-am prins eu ca inseamna o masa incarcata cu farfuriute si canite pentru fiecare bucatica diferita de mancare (ca pan la urma cat poa sa manance un om dimineata). Daca si oul fiert era in stativ de-ala (de care am mai vazut) si imbracat intr-o rochita (ca sa nu se raceasca probabil).
De ajuns am ajuns in Olanda de Ziua Reginei, 30 aprilie, un prilej pentru tot olandezu cu sange cald sa se faca manga in portocaliu.

De cand intrasem cu trenul in Olanda, la fiecare gara se tot umplea cu tineri in portocaliu, care mergeau ca la un mare pelerinaj. Directia Amsterdam. Lume ca la revolutie, da cu chef de distractie, nu de schimbare. Din Amsterdam am plecat in Haarlem sa ne cazam, si de la gara, trotuarele pavate cu lume (portocalie) care isi scoteau la vanzare lucurile de netrebuinta de prin casa. Ca un mare targ, cu muzica (foarte multi copii) si cu bucurie. Eu mi-am luat chiar un sacou la 5 euro, ca nou de la o olandeza care probabil ii vindea hainele sotului 🙂

Am petrecut 1 mai la Keukenhof, un orasel la 20 de minute de unde eram, unde oamenii au amplasat (anul asta se fac 60 de ani) un parc din cele mai frumoase pe care o sa le vad vreodata. Pana acum e cel mai frumos. Plin de lalelele, de cu o mana te ciupesti de fata si cu una faci poze.

Norocul nostru ca erau mai multe flori decat chinezi, ca altfel nu era efectul care trebuie. Autocare de prin toata lumea, multi rusi, parcul mare si primitor… detalii pe net, si aici. Nu se poate povesti, doar vizita (e deschis in fiecare an intre martie si mai).
A doua zi, am luat Amsterdamul la papucit. Grozav loc, cu canalele care fac tot farmecul orasului dupa parerea mea, sa te tot plimbi fara tinta si sa te opresti doar pentru o bere si ca sa iti mai linistesti picioarele. Am avut totusi o tinta, muzeul Van Gogh, la care am ajuns noi si jumate din vizitatorii din Amsterdam din ziua aia. Adica am dat de o coada, ne-am pus la o cafea langa si am zis ca o sa revenim altadata, in timpul saptamanii. Cartierul rosu l-am vazut de ziua reginei, dar cum nu ne-am dus cu scopuri de consum, e ca si cum vizitezi un bar si iesi. De fumat, la fel, nu a fost cazul, dar pe strazi cate un damf de miros de iarba iti amintea unde esti. Cum am zis, nu am ramas cu amintiri legate de monumente si locuri in particular (cum ti-ar lasa poate Parisul sau Barcelona) dar orasul intru totul te face sa vrei sa traiesti in el. Si nu mi-ar parea rau sa stau la palavre olandeze in Amsterdam sau Haarlem si cu alta ocazie.
Nu stiu si nici nu o sa ma apuc sa fac filosofia poporului olandez, ca nu am trait destul printre ei. Ce pot sa zic, ca sunt simpatici cu turistii si ca vorbesc o engleza perfecta, in rest, barbati bine facuti, aproape la fel de solizi ca femeile 😉 In rest, lucruri micute, dar, cred, sugestive: pe pavajul de langa cea mai veche biserica din oras (1215) se afla o sculptura cu un sân pipait, iar vizavi, o vitrina cu o negresa;

olandezii au ici colo urinoare in care, baiet fiind, te poti descheia linistit, si dupa aia iti vezi de drum (fara sa te speli pe maini in prealabil ori dupa – asta este);

genul de picnic cu mici si bere la ei se muta in barca, unde pe ici si colo vedeai pe canale cate o mica petrecere pe barca familiei (unul din lucrurile la care am inceput sa visez).

Nu ne-am lovit nici de homosexuali nici de drogati -clisee- intr-atat incat sa ne provoace repulsii, semn ca permisiunea nu inseamna incurajare, ci mai degraba ii invita departe de tentatia lucrului interzis (vorbesc de fum).
O sa ne mai intoarcem, ca Olanda imi place mult si e la o aruncatura de tren. Detalii tehnice: 44 euro tren dus intors din Bruxelles – in weekend e chiar mai ieftin, la vo 32 euro, cazari in jur la 50 euro pe noapte cu mic dejun inclus, iar biletele de tren Haarlem-Amstedam aproape 7 euro dus intors. Am dat detaliile pentru cine e curios de o vizita viitoare. Poate fi folositor.

Single Post Navigation

3 thoughts on “In Amsterdam si Haarlem de Ziua Reginei

  1. Brutus on said:

    Foarte fain… Abia astept sa ajung si io pe acolo, insa mi-e teama ca va mai trece ceva timp…

    Acum sper ca incepi sa scrii ca omu’… adica sa ne informezi zilnic despre una-alta. Sa nu dispari iar!!!

    Te pupa, al tau Brutus (stationar, din pacate)

  2. Cris on said:

    Super.Ati facut niste poze faine, de zici ca sunt decupate din calendar.E frumos acolo din ce mi-ati descris si sper sa am si eu ocazia sa ajung sa vad orasul.Concediu placut in continuare si numai bine.Va pup.Cris

  3. Cristi on said:

    Cristina, mersi de urare, din pacate de concediu vorbim la trecut. Dar ne-am apucat deja sa il planuim pe urmatorul 🙂

Leave a Reply

