IBXL

dIn BruXelLes

Tocanita facuta cu bere

Nu e un blog culinar, dar aici descriu, pana la urma, experienta mea belgiana… care de multe ori trece prin stomac. De “carbonnade flamande” ma leaga multe amintiri deja. La masa de Craciun, cand ma uitam la un meniu care nu imi sugera nimic, dupa denumirea frantuzeasca, am intrebat ospatarul de prima mancare din lista (care era asta) si mi-a descris-o, am comandat, am mancat, mi-a placut si iata-ma-s pe google, cautand reteta ca s-o dau mai departe la oameni buni si pasionati de de-ale gurii.

Mancarea e pur belgiana, e un soi de tocanita de vita care se face cu bere, se bea cu bere si se mananca impreuna cu cartofi prajiti. Facuta cum trebuie, e excelenta si iata mai jos reteta.

1 kg de vita taiata bucatele
3 cepe
50 g unt
33 cl de bere bruna
2 linguri de zahar brun
sare, piper, cimbru
50 g faina

Cuburile de carne de vita se tavalesc prin faina. Intr-o oala se incalzeste untul, se prajesc un pic bucatile de vita date prin faina. Se adauga apoi ceapa taiata, cimbrul, sarea si piperul. Se toarna berea si zaharul si se lasa la foc mic pentru o ora jumate sau chiar mai mult daca mai aveti rabdare. Daca se evapora berea, se lungeste cu apa sau cu bere din nou…

Si iese bun. Cum am zis, se mananca cu cartofi prajiti sau fierti.

Maine o sa incerc si eu prima oara. Pana atunci, garantez cu ce am mancat pe la restaurante.

Single Post Navigation

One thought on “Tocanita facuta cu bere

  1. Brutus on said:

    Mancarea facuta cu carne de vita e putin “periculoasa”, adica trebuie bine aleasa vita, trebuie stiut cat s-o fierbi etc. astfel incat sa nu iasa talpa sau guma de mestecat. Eu personal, nu ma incumet acum, la nivelul meu de initiere in ale gatitului, dar o s-o pun pe mama sa faca 😀

    Oricum, e buna mancarea asta, am incercat-o si eu… si sustin cele spuse de grasunel. Cu o bere buna alaturi e ceva sublim 😀

    Pofta buna tuturor!

Leave a Reply

