IBXL

dIn BruXelLes

Lux and burg

Azi am fost in (si m-am si intors din) tari straine… Luxembourg.
Pretextul a fost ca Ali, colegul de la munca, a vrut sa isi ia tigari si in Luxembourg sunt mai ieftine. Cum benzina e platita de intreprindere, e intr-adevar o afacere buna (mi-a facut el o socoteala de un castig de 1 euro la pachet). Filosofia e ca tarisoara aia e una din cele mai bogate din lume si n-are nevoie de taxe mari ca sa respire. Asa ca cele trei lucruri de baza ale capitalismului fumator si bautor de tarie (benzina, alcoolul si tigarile) sunt foarte ieftine aici. Citeam pe wikipedia ca dupa statistici, Luxembourgul figureaza ca cea mai bautoare de alcool tara din lume. Dar de fapt statisticile se inseala pentru ca multa lume din cele trei tari vecine si puternic accizatoare, face ce am facut noi azi, turism in interes de consumism. Asa ca nu luxemburghezii saracii consuma alcoolu’. Sau nu il consuma ei pe tot.

Azi nu a fost in schimb o zi de facut poze si nici de plimbat pe strazi. Am facut 2 ore pe drum la dus, 2 la intors si cred ca 3 ore in oras (sau tara). Din care o juma de ora la McDonalds la cafea. Orasul Luxembourg e frumos, linistit si plin de bunici. Multe autobuze, potential ridicat pentru datul cu bicicleta. Centrul e in principal pavat cu magazine (gen Hugo, Dolce si alte nume straine, pentru moment, de portofelul meu), numai bun de windowshopping, scuzati englezismul. Am vazut si turnuri de catedrale, si cetati care pareau interesante si poate la vara mai trag o tura. Dar azi n-a fost de vizitat. Am pus totusi vo 5 poze pe picasa.

Single Post Navigation

Leave a Reply

