IBXL

dIn BruXelLes

Bruges

Scriu de acasa pe zgomot de Radio Guerrilla. Am net acasa de doua zile si parca mi s-a mai construit un etaj… De-acum factura mai trebuie sa vina si totul e in ordine. Am de recuperat, dupa cum Simona m-a tras de urechi (apreciez interesul) si m-am pus pe blog.

Vinerea trecuta am fost in Franta, aproape de granita, langa Lille (unde e sediul central). A avut loc serbarea anuala a grupului. S-au citit cifre de afaceri, din care n-am retinut nimic, s-a aplaudat, glumite cu cine a completat cel mai bine fisa de pontaj si dupa aia am trecut la lucruri mai serioase. Am uitat sa zic ca totul era intr-o crama. Deci am degustat. Si nu doar asa…sip sip din pahar. Cu mancare nene… Adica la fiecare tip de vin, mancarea recomandata. Adica la vinul alb, un somon cu legume, apoi un foie-gras la un pinot gris, branza la vinul rosu … treburi de-astea fine… Am plecat acasa cu o sticla de vin de Chile pe care o desfac cu urmatorul musafir. (se poate considera o miza 🙂 )

M-am intors cu Franck (pt cine citeste si nu stie, Franck e un fost coleg din Lyon, pe jumatate roman – dar partea aia buna din a fi roman) de la Lille si pentru un weekend am fost un ghid belgian amator. Ne-am plimbat in prima zi prin Bruxelles, un tur mai condensat, ca a doua zi ne-am urcat in tren si ne-am dat jos o ora mai tarziu, in Bruges. Eu am mai fost acum un an acolo si acolo e de fapt coltul de belgie pe care il cauta un turist. Bruges e un orasel foarte turistic, dar nu comercial; e medieval (protejat Unesco), pitoresc (cu canale, stradute cu piatra cubica, trasuri si multa multa ciocolata), cu cupluri in varsta care se plimba de mana (el cu ochelari si pantofi lustruiti si ea cu haina de blana de-aia total neecologica). In plus, e cel mai bogat oras din partea flamanda (asa mi-au auzi urechile de la cineva din tren), chiriile sar de 600 euro pt doua camere (si mi se pare mult pentru un oras care pare fara industrie) si franceza nu prea se aude pe la fata locului.
Tot in Bruges, in toaleta localului in care am mancat, am vazut pe un afis ca pe 30 ian e un festival de muzica electronica unde printre multe nume nemaiauzite, canta si Vama Veche. Da. Fix asa scria. Nu m-am prins eu care Vama Veche, dar poate sunt niste hausari de acolo si fiindca tot era disponibil numele…
De stat o noapte in Bruges… n-am incercat, nu stiu daca merita -mi se pare un oras de zi- dar am gasit o cazare cu 40 euro pentru o camera dubla. Ceea ce e rezonabil, avand in vedere ca parea un hotel frumos, chiar langa gara decenta si aproape, la cativa pasi de centru.
Sa ne fie de bine!

Single Post Navigation

7 thoughts on “Bruges

  1. simona on said:

    Si cam cate vinuri ai degustat tu acolo:)?

    • Cristi on said:

      Cam 4… unu alb sec, unul demidulce si doua rosii… de-alea de-ale lor. M-as fi intors inapoi la al doilea dar n-am avut posibilitatea. 🙂

  2. Anca on said:

    Cristi eu acum recuperez cu cititul blog-ului tau. Ca de cand cu noul servici…nu mai am timp nici de mine, dar acum incep sa ma obisnuiesc cu ritmul si promit sa fiu un cititor fidel 😉
    Cat despre vin…mie nu trebuie sa-mi pastrezi nicio sticla, ca eu sunt mai cu brerea ashea 😀
    Te-am pupat si ai grija de tine pe acolo!

  3. Franck on said:

    Cristi, poate ma insel, dar cred ca au fost 6 vinuri de degustat…
    Sau poate tu nu le ai gustat pe toti!?

  4. Cristi on said:

    Pai ma Franck, n-au fost alea doua albe la inceput si dupa aia alea doua rosii, rele ? 🙂 Ce-i drept, posibil sa fie cum zici tu, ca daca te chinui putin, tu poti sa imi zici regiunea si daca a fost un an bun sau nu… io pot sa iti zic doar ce am mancat langa fiecare… 🙂 Noroc!

  5. Franck on said:

    nu chiar asa Cristi, dar stai sa ma gandesc putin… 🙂
    primul era cu aperitiv, era alb din Chile. A venit dupa asta al doilea alb cu somon, si cu Foie-gras un alb dulce (deci 3 alb). Cu “magret de canard” un vin rosu din regiuna Loire. Cu branza au fost 2 vinuri rosu (un Bordeaux, si primul nu mai stiu de unde)!
    Ajungem la 6 vinuri. Din cate imi aduc aminte, pe primul rosu cu Branza, nu prea ti a placut…!

Leave a Reply

