IBXL

dIn BruXelLes

Smog si publicitate

Ieri trebuia sa imi vina un nene sa imi bage net acasa. N-a venit, ca totul s-a miscat ieri mai greu ,a fost o zi cu smog mult – asta zicea tipa de la relatii cu clientii. Relatii proaste cu clientii… cred ca nimeni nu suna la oamenii astia sa le multumeasca… Stiam de faza cu smogu ca am auzit toata ziua la stiri. Dar ce are smogu cu instalarea de net pe un stalp? Asta e intrebarea. Ce mi-a placut azi, in legatura cu smogu, e ca ne multumeau “prin statie” pe metrou celor care merg cu transportul in comun, pentru ca asta face poluarea sa se reduca. Noroc cu noi, pietonii!
Cum n-am net, nici TV, acasa ascult un radio cu muzica. La serviciu ascult Guerrilla (de pe net), dar in tramvaie si acasa, un radio bruxelez. Au reclame multe oamenii, multe de tot… unele sunt triviale, dar unele sunt de-a dreptul sclipitoare. Si aproape obsecene. Despre asta voiam sa vorbesc… libertatea de a nu te ascunde dupa deget sau de a forta un pic nota cand faci publicitate. Nu sunt expert, dar apreciez reclamele diferite… Ce ma distreaza e ca majoritatea reclamelor interesante sunt la servicii ale statului (salubritate, telefonie) deci nu la chestii care pot fi foarte usor transpuse in reclame inspirate. Firma de salubritate a orasului organizeaza acum o campanie de strangere a brazilor de Craciun. Reclama e despre un nene care face pe eroul si incearca sa descrie cum vrea el sa ia bradu si sa il faca tandari… iar concluzia e ca nu trebuie sa fi supererou ca sa scapi de bradul de Craciun. Tot de salubritate e si o campanie prin care lumea e informata sa arunce sticla in cosuri special amenajate. Iar afisele sunt foarte simpatice: sticle de parfum pe care scrie Amenda, la fel sticle de vin sau borcane de gem pe care scrie foarte natural “arunca ba nene sticla acolo unde trebuie”. Pun pariu ca le era foarte usor sa printeze negru pe alb mesajul asta si apoi sa il lipeasca pe autobuze… dar au fost finuti oamenii. Apoi e o promotie la telefonia mobila in care daca iti iei cartela de tel, platesti jumate din cat vorbesti. Si reclama e ceva in genul asta: un tip suna la o doamna acasa (o prietena de-a mamei lui sau o profa, n-am inteles), o intreaba daca a auzit de promotia asta si urmeaza un dialog care el ajunge sa ii spuna : “deci cum platesti numai jumate, e ca si cum numai unul ar vorbi, iar celalalt poate sa zica orice ca nu e taxat, asa ca e ca si cum eu pot sa zic orice … ca de exemplu ca sunteti foarte buna, am fantezii cu dvs…” nu mai continui… e si greu de descris. Dar azi am crezut ca n-aud bine… In plus, tot la compania asta de telefonie, era un afis mai demult (eu l-am vazut in februarie) care nu e tocmai conservator. Link. Apoi, sunt niste liniile de autobuz care circula noaptea si pentru ele iti trebuie un bilet special. Reclama era cu biletul asta si un prezervativ iar replica era ca nici unul nu trebuie sa iti lipseasca din portofel cand iesi noaptea din casa.
Tot apropo de libertatea de exprimare in publicitate, am vazut un afis cat peretele, model de cum sa-ti faci reclama sprijinindu-te pe concurenta. Intr-un magazin de unde imi iau eu de-ale gurii (Delhaize) am vazut afise gen: la noi e la fel de ieftin ca la Aldi, asa ca de ce sa mergeti acolo? Da. E legal si in plus e logic. Din pacate oamenii vorbeau doar de portocale, ceea ce ma face sa ma gandesc ca ar trebui sa imi gasesc un Aldi de unde sa imi iau una alta. Si nu m-as mira sa gasesc un afis. “Ati cumparat pana acum de la Delhaize? Nasol!”
Si tot vorbind de consumism, e luna reducerilor. Soldes si solden peste tot. E placut ochiului… Adica magazine tapetate cu afise cu procente si oameni scormonind in haine care nici dupa reducere poate nu isi ating valoarea. Unii oameni iau chestia asta foarte serios. Unii si-au luat liber de la serviciu ca sa profite de o zi linistita de cumparaturi reduse. Seful meu.
Sanatate si voie buna cititorului!

Single Post Navigation

One thought on “Smog si publicitate

  1. Marius on said:

    Cool… Salutari mestere si toate cele bune ;)!

Leave a Reply

