IBXL

dIn BruXelLes

Olanda partea 1

E deja o saptamana si ceva de cand am fost in vizita la vecina Belgiei. Asa ca e posibil sa imi amintesc numai faptele care m-au impresionat…ceea ce e bine.

Contextul se numeste Ioana si Daniel; pretextul se numeste zugraveala care m-a dat afara din casa peste weekend πŸ™‚ . Asa ca am luat trenul sambata dimineata, iar dupa 3 ore eram deja in Eindhoven. Iesind din gara, complet nepregatit pentru un turism civilizat in oras, am cautat o harta, ceva… si am gasit la un centru de informare chiar la intrarea in gara. Chestia e ca mai mult timp am petrecut cautand centrul pe harta decat cautandu-l cu piciorul. Gara e IN centru, trebuie sa treci strada doar, iar centrul e mic si alambicat – cu harta in mana si nu gaseam strazile – si asta nu pentru ca nu ma orientez bine (cum deja a gandit stiu eu cine). Centrul Eindhovenului sunt de fapt strazi cu magazine, mici cafenele si baruri… L-am parcurs deci usor. Tot de pe harta citire, ai impresia ca esti intr-un parc tehnologic Philips cu mici chestii pe langa. E pana la urma orasul unde domnul cu nume de aparate electrocasnice a inceput sa faca becuri. Am vrut sa vizitez primul atelier Philips, care acum e muzeu, dar era inchis. In schimb am vizitat un muzeu al luminii artificiale si pot sa zic ca putine muzee m-au impresionat asa tare.
Era pana la urma un muzeu de becuri aprinse care faceau ceva. Adica oamenii au impins in extrem ideea de interactiune om – lumina si iata cam ce era inauntru: un nor de becuri colorate pe sub care treceai si isi schimbau culoarea in functie de pasii si directia ta de mers, un sac de box (Love-Hate Punching Bag) pe care atunci cand il loveai – puteai bineinteles sa il lovesti – punctul lovit reactiona luminos; tot in muzeul asta am putut sa imi vad umbra pe un perete, in felul asta: peretele e colorat fosforescent, camera e neaparat obscura, un neon mov (de-ala de discoteca) se aprinde in fata ta, apoi al doilea se aprinde si in momentul asta te poti indeparta iar umbra iti ramane imprimata pe perete cateva secunde bune. Nu e nici pe departe asa de impresionant cand povestesti ca atunci cand vezi dar oricum, au fost patru euro care au facut banii.

Biciclete, Philips, ING, Heineken, Bavaria si olandezi care vorbesc extrem de bine engleza… Orasul e nou, din ce mi-a povestit Ioana, nou de cativa zeci de ani si deci nu e tocmai o destinatie turistica pt oamenii care cauta monumente. Mie mi-a placut si n-am vazut mare lucru din el. Ce mi-a placut mult e faptul ca e primul oras in care bicicleta e ridicata la rang de masina. Tare.

Seara am petrecut-o in niste baruri primitoare πŸ™‚ Lui Daniel vreau sa ii amintesc ca se numeste Sambuca.

A doua zi am papucit cu Ioana si Daniel intr-un oras cu nume lung si ciudat, oras foarte fain pana la urma, destul de mic si destul de cochet cat sa te impresioneze.

Pentru amatori de o viitoare vizita si pentru cei care calculeaza bugete: in Eindhoven o pulpa de pui steroizat cu cartofi prajiti e 8 euro (la niste turci de treaba din centru), o bere in jur de 2 euro (tot acolo), un shot de Sambuca in bar e 2,5 euro – la fel si Jagermeister. Eu nu am avut nevoie de autobuz – cum am zis – gara e in centru deci …
Din Belgia, biletul pana in Olanda, daca se intampla in weekend, e 32 euro dus intors – promotie a CFRului lor in care vezi Belgia, Olanda si Luxemburgul la un pret rezonabil.

Olanda partea 1 se incheie aici… Pe lista, la recomandarea prietenilor, pt partea a 2-a : Rotterdam, Maastricht …

Proost!

Single Post Navigation

Leave a Reply

