IBXL

dIn BruXelLes

La banca

Scuzati cacofonia, dar e in tonul povestirii.
Pentru a avea un apartament inchiriat mi-a trebuit un cont in care sa depun niste 2 chirii la care sa avem acces si eu si proprietarul garsonierei, ca si garantie. Nimic anormal pana aici.
M-am dus a doua zi la o banca (KBC) mi s-a zis ca nu se poate pentru ca nu am carte de identitate belgiana. Imi imaginam ca n-o sa fie ca buna-ziua, desi e un cerc vicios evident: ca sa incep sa traiesc in oras imi trebuie un acoperis -> pentru care imi trebuie un cont de garantie locativa -> pe care nu pot sa il deschid pentru ca nu sunt inregistrat in acte in tara lu Maneken, baietelul pipicios.
La o a doua banca (Deutsche Bank – laudata de colegi pentru flexibilitate) mi s-a zis ca nu pot sa imi deschid cont la fata locului, ca nu pot ele sa nu bage in aplicatie un CNP belgian, dar se poate face daca sun la Call Center. (?!?) Am sunat – si aia a fost o faza de ras pentru ca a sunat un coleg in numele meu si intrebat fiind de data nasterii, care nu e in mod explicit pe buletin, a stat vreo juma de minut, el sa o gaseasca si eu sa i-o spun in final, cand am inteles ce cauta -; deci in final s-a putut face treaba. Sun peste o saptamana cand deja nu primisem niciun document, ca sa mi se zica de la aceeasi banca, ca nu pot sa imi deschid cont pt ca sunt strain. Da. Dupa ce le-am povestit ca deja e in curs de deschidere doar ca nu am primit actele, tipa a zis, a ok, pai atunci vi le mai trimitem o data. Super.
Bineinteles treaba cu Deutsche Bank s-a terminat cu un al treilea telefon dupa cateva zile si un tip care mi-a zis (copy-paste de mai sus) ca nu pot sa imi deschid cont pt ca sunt strain.
Am incercat si la ING unde e un birou special pentru non-rezidenti, si unde trebuia sa ma duc cu contractul de munca (pe care nu il am pana in ianuarie) sau cu 10.000 euro ca depozit.
Finalul povestii e unul romano-american: adica unul fericit si bazat pe pile. Un coleg de birou are o fosta sotie care conduce o banca intr-un orasel de langa Bruxelles si voila!, am un cont curent personal, luni imi vine si cardul si accesul la internet banking. Mult mai rapid si decat in Romania. Iar eu nu m-am vazut cu banca aia inca.

Inchei apoteotic cu vorba unui coleg: Ils sont cons. Adica sunt multi…

Single Post Navigation

5 thoughts on “La banca

  1. mancatas ochisorii ciclopule. duci maneaua peste hotare

  2. ti-ai facut blog. jurnalul tau online. unde scrii de bube si de rele

  3. simona on said:

    Nu dispera grasune, macar astia cred ca o fac cu zambetul pe buze. Tot e bine ca nu vezi fete acre.

  4. cornel on said:

    contu’ k contu’
    da sa vezi ce greu o sa-ti fie sa-ti dea secretara 🙂

Leave a Reply

