IBXL

dIn BruXelLes

RATB(rucsel)

Mi-am facut si eu abonament de transport in comun. M-am pus la coada marti dimineata si o ora mai tarziu mi-a venit randul. E un singur ghiseu in Bruxelles pt oamenii care nu si-au mai facut pana acum (ca iti afiseaza poza si te trag in tzipla prima data). Oamenii deschid ghiseul la ora 8, 5 ghisee, dar doar un angajat apare la ora aia, restul pe la ora 10, cand am terminat io treaba. Frumusetea e ca abonamentul lor nu dureaza o luna de cand ti l-ai facut. Dureaza doar luna care scrie pe cartonas-ul pe care ti-l ataseaza tiplei cu poza (surpriza mare, adica puteam profita deja de mai multa vreme, puteam sa nu mai iau amenda pe tren – detaliez mai jos…). Asa ca abonamentul arata in final ca o legitimatie de controlor. Asta a fost din ciclul: sfaturi utile – luati-va abonament din ziua 1 a lunii (si puneti-va la coada de cu ziua sau luati-va ceva gros de citit).
Da, am venit de doua saptamani si am luat si amenda… Aici biletele (tren in oras, autobuz, tramvai, metrou) sunt ca si cartelele de metrou la noi. Tre compostate la fiecare urcare si sunt valabile o ora de cand le-ai compostat. 1,70€ sau 2€ daca ti le iei de la sofer. Ca om de treaba cu intelegerea fenomenului, imi compostez cuminte biletul, doar ca la trenuri n-ai aparat in tren, logic. Asa ca eu banuiam ca mi-l composteaza nasul. Numai ca nasul (o nasa blonda si neiertatoare) mi-a compostat 12 euro ca nu mi-am bagat biletul in aparatele corespunzatoare DIN GARA. Ahaaa…deci la aia folosesc chestiile portocalii de langa scarile care duc spre peron…
Tot din seria e bine de stiut, cand am fost in Olanda, am profitat de ce au iei aici numit Weekend Benelux Ticket: tot weekendu te poti plimba pe unde vrei tu cu 32 euro dus intors in Belgia – Olanda – Luxemburg, sau intern 16 euro dus intors. E mai putin decat multe calatorii cu trenu din Romania. Asa ca e usor daca vrei sa te dai cu trenu prin vecinatati.
Si tot legat de vecinatati, ieri imi asteptam cuminte trenu spre Schaerbeek (am zis-o pt familiarizare) si eram langa peronul de unde vine trenu de Londra (ce fel suna…). Peisajul e ca duminica seara cand ajunge trenul de Braila in Gara de Nord, mai putin partea cu asteptatul de pachete. Cine stie, cunoaste ce zic.
Maaama, iar e tarziu 😛

Ca ps: azi am aflat ca netu pt care am vorbit saptamana trecuta sa il am de acasa imi soseste pe 9 ianuarie, cand un tip de treaba o sa se suie pe un stalp sa cableze. Asta dupa ce am stat sa ascult o muzicuta la telefon 10 minute si mi-a raspuns o tipa : bqsfvk qkvqefv qsfvqf help u . Si io m-am cerut in franceza si am mai stat 5 minute dupa care mi s-a inchis – de la ei. Am sunat a doua oara, aceleasi 10 minute, alta tipa, aceeasi expresie, m-am cerut in engleza… yes, how may I help you… asa mancati-as 🙂

Noroc!

Single Post Navigation

5 thoughts on “RATB(rucsel)

  1. Brutus on said:

    Calatorii placute, Grasunel!

    Normal ca nu e acelasi peisaj la sosirea trenului de Londra… ce mama masii de mancare buna au “englejii” de dat copiilor lor!?!?! nimic! La Braila se fac bucate bune si din Braila au plecat multi copii cu pofta de mancare(ca sa nu zic altfel :D) 🙂

    Pupici cu dor!

  2. Marius on said:

    Salutare mestere,

    Nu am avut timp sa scriu pana acum, dar mi se pare f tare ideea blog-ului. Macar asa mai aflam si noi despre tine… Salutari… si nu uita cand te intorci in tzara sa itzi iei bilet :D, ca, acum de sarbatori, is cu foamea in glanda controlorii astia de prin urbea noastra…

    Bafto delo munca-t-as!

  3. ia ghici on said:

    “ce fel suna”? bucurestenobruxelizatule

  4. Cristi on said:

    ia ghici – am doi oameni in cap care ar putea fi tu: unul critica bucurestenii si unul critica bucurestenii si compune cuvinte complicate. Tu care din ei esti? Noroc!

  5. Afl on said:

    Salutare Cricone!

    Nu fi suparat maestre , ca din greseli invata lumea cel mai mult 🙂 . Data viitoare cand mai incearca sa iti dea cineva amenda pune si tu o fata de baiat ratacit , pentru prima data in oras care nu prea stie sa se descurce si s-ar putea sa scapi fara amenda(cel putin la mine a mers chestia asta cand am venit la Bucuresti … acum multi ani de zile :)) .

    PS: Lasa netu’ ca o sa ai timp de el cand te intorci inapoi acolo , pana atunci fa-ti bagajele si hai acasa.

Leave a Reply

