IBXL

dIn BruXelLes

Inceputul

Clarific de la inceput, bere si ciocolata pentru ca amandoua cresc temporar starea de bine si belgienii se pricep extrem de bine la bere si ciocolata . Adevarat cliseu. Adica berea lor are peste 7 grade in mod normal, se face in sticle mici, (pe principiul esentelor tari … si pe alte principii), iar ciocolata lor e atat multa cat si buna.

Inceputul a fost pentru mine atunci cand am zis ca m-apuc sa vorbesc numai in franceza. Nu ca gagica din Asfalt Tango (pt cunoscatori), ci pt ca imi doresc o integrare totala si sociala. In plus, e mult prea usor sa invat franceza aici ca sa nu profit de ocazie. Asa ca deja de doua saptamani n-am mai pus boaba de engleza in gura si intr-un mod simbolic, am renuntat chiar la tastatura mea engleza care mi-a ocupat juma din bagajul de mana. Azi am facut chiar prima mea gluma subtila in franceza. Imi propun ca la anul sa ii naucesc de cap.

La romana nu renunt. Din cand in cand mai vorbesc singur. 🙂 Sau ca programatorii, asa, cand ti se trimite lista de buguri 🙂

Inceputul a fost un weekend destul de plin, cu mici treburi ici si colo (prima vizita la apartamentul in care stau), cu o ninsoare cum nu am mai vazut eu de mult si bruxelezii niciodata si cu o seara reusita cu Ela si Victor, deja bruxelezi cu experienta.

Tot inceputul a insemnat si sa imi gasesc garsoniera. In general, www.immoweb.be. Pentru un buget mic spre mediu am gasit ceea ce cautam, la 425 euro, electricitatea si apa incluse. Zona este una decenta (sectorul se numeste Schaerbeek), cu platani pe strada si strazile largi. Starea camarutei e buna, mai trebuie personalizata (gauri in pereti sa pun poze si ce mai am eu in minte), ca in rest e decenta. Ce imi place la casele lor e ca au geamuri mari. Si a mea nu face exceptie. Din pacate geamul e singurul lucru mare din garsoniera mea 🙂 Si eu.

Drumul pana la serviciu e cu transportul in comun in felul urmator; iau de unde sunt (gara Schaerbeek) un tren intern, trei statii, pana in Gara Midi (Sud) – 13 minute, de acolo un tramvai, 5 minute, cu ce mai astept si ce mai merg pe jos, vo 40 de minute pana la serviciu, dintr-o parte in alta a orasului. Abonamentul e valabil pe tot transportul comun (metrou, tramvai, auotobuz, tren pe statiile interne, cum e cazul la mine) si costa 28 euro daca ai sub 25 ani. Altfel e vo 40 euro.

Intre timp l-am lasat pe zugrav sa varuiasca linistit weekendul asta si am fost la olandeji pt doua zile. Ioana is Daniel au fost foarte de treaba (sar’na) si ne-am plimbat prin imprejurimile Eindhovenului. Mai multe detalii… data viitoare ca deja e tarziu si devin serios…

Single Post Navigation

2 thoughts on “Inceputul

  1. Brutus on said:

    Da, grasun! Ai inceput bine, dar te-ai oprit… din 10 decembrie nu s-a mai intamplat nimic oare? Io zic sa pui mana pe tastatura aia frantuzeasca mai des si mai cu avant si sa ne dai de citit zilnic!

    Mi dor de tine, dar asta e alta treaba, nu vorbim pe bloguri despre asta.

    Te pupa al tau brutus.

  2. teodora on said:

    bere si ciocolata…pare a fi o tara de vis :)))

Leave a Reply

